Vinden uler og regnet “banker” på vinduet

Reklame | Kystriksveien

God morgen der ute.

Vinter på Myken
Geir og Vera sitt hus i Vinterskrud

Jeg sitter med morgen kaffen og hører på vinden og regnet som banker på vinduet. Det er ganske så mørkt enda så jeg ser ingenting utenom der det er “gatelys”.  På bildet så ser dere det flotte huset vi skal bo i, i 1 mnd, på bildet er det også snø. Det er det altså ikke nå. For som sagt, det regner. Men det kan fort slå om her ute på denne lille øya ute i havet. På bildet ser du også butikken helt bak. I dag åpner den klokka 11. Det er viktig å gå i butikken – der er det også kafé og der treffer man nemlig øyas fastboende og de som er her i jule/nyttårshelgen.

Myken fyr
Myken fyr var med på TV3 sitt eventyrlig oppussing. Det ble skikkelig stilig. Fyret kan leies hvis man ønsker å reise hit på ferie

Fyret har vi alle stort sett utsikt til. Det ligger vakkert til. Akkurat nå ser vi det jo ikke pga av at det er litt tidlig på morgenen og vi ser det jo ikke pga av at det er litt mørkt enda. Fyret går det an å leie og det ligger fantastisk til. Og kanskje du har lyst til å komme å besøke Myken . Du kan ta fly til Bodø og ta hurtigbåt ut hit. Eller du kan gjøre slik som Kai, Irene, Aslak og jeg gjorde sommeren 2017. Vi seilte hit med Mjøsen Lange.

Mjøsen Lange
På vei til Myken i egen båt.
sommer 2017
Det å komme sjøveien til Myken gjør jo alle, men å komme i egen båt var en morsom opplevelse.

Vi ble godt mottatt på Myken med egen båt også. Men vi blir jo alltid godt mottatt på Myken. Vi føler oss jo veldig inkludert når vi skal dit. Jeg føler meg jo som en av dem. Så fort det er en liten spleis, så kaster vi oss gjerne på. Vi ønsker å bidra og hjelpe dette lille øysamfunnet og som jeg har sagt før. Jeg føler meg veldig inkludert her.

Så tenker du, hva skal du gjøre der da? Etter du har leid deg inn på Fyret? Jo det skal jeg si deg. Du kan bestille en omvisning i Myken destilleri og whiskey smaking og bestille bord på bruket bord og bar. Det lønner seg jo i grunnen å dra hit om sommeren.

Myken destilleri. Bestille omvisning og prøvesmaking

Da er også Campingplassen oppe. De har en innendørs camingplass som er verd et besøk. Eller hele Myken er verd et besøk faktisk. https://www.visitnorway.no/reisemal/trondelag/kystriksveien/steder/rodoy/myken/

Nå skal vi være her en måned. Nå kommer Ingrid – Karin, vår svigerinne, og skal være her sammen med oss. Jeg gleder meg til hun kommer.  Det blir gøy å være noe dager sammen med henne og vise henne øya, være sammen med henne på nyttårsaften og slappe av. For det er det vi gjør  her.

Jeg avslutter med noen alvorsord, håper du tar det til deg og ha fortsatt gode dager <3

4 kommentarer

Siste innlegg