Tåkehodet skal blåses bort i dag

første smellen 2019
Første smellen i år

God morgen godt folk.

Nå er klokken 0732 og jeg sitter her på Myken med den første kaffekoppen sammen med Kai og koser meg. Heldigvis på beina i dag. I går var liggedag. Trodde jeg hadde fått en bug i og rundt mageregionen, for jeg var jo skikkelig uvel, svimmel og kvalm. Grunnen til at jeg trodde det, var at en på denne øya hadde oppkast dagene før nyttårsaften og nyttårsaften. Så jeg trodde at jeg hadde arvet den. Kan jo hende det, men antagelig var det vel min kropp som sa i fra om ett eller annet, så det ble liggedag.

tåkehode
skikkelig tåkehode

I dag føler jeg meg så der, men kan være oppe å drikke kaffe og skrive litt. Har skikkelig tåkehode, men det er jeg jo vant til. Jeg skal ta livet i sakte fart i dag. Det er jo ikke så vanskelig, for på Myken er det ikke så mye å gjøre på søndagen. Butikken er stengt i dag og da blir det skriving, lesing, veving på grindvev og gå en liten tur i dag. Om det ikke blir alt dette, så gjør jeg noe av det.  Noen planer har jeg, selv om Ailo Gaup sa at jeg ikke måtte ha alt for mange planer. Det lovet jeg han.

Ut på tur
Ut på tur når lyset kommer

Men ut på tur skal jeg i dag, uansett vær. Etter en dag i senga må man jo ut selv om tåkehodet er tilstede. Kan tenkes at tåka blåses bort, he he, man kan jo håpe det. Ler litt når jeg ser for meg scenarioet, tåka som blåses ut av hodet mitt 😀

Kan dere se det for dere?

 

 

 

2 kommentarer

Siste innlegg