Sengen ikke bare ristet i natt, den hoppet :O

Dagens her og nå værmelding. Bare at dere ikke hører vinden.

Buorre iđit otne stoarbma, god morgen i stormen.

https://www.nrk.no/nordland/sterkeste-vindobservasjoner-1.14376130

Det har vært en rar natt. Kai sier jeg har sovet, for jeg har snorket sier han. Det har jeg nok, for jeg drømte at taket gikk av huset og jeg våknet til at jeg så himmelen. Det var jo ikke sant da 🙂 Jeg har jo skrekkelig god fantasi , både i våken tilstand og i drømme. Ler godt her jeg sitter. Det er lenge siden jeg har vært med på vind opp i orkan styrke. Da bodde jeg på vestlandet og var faktisk ute og gikk. Skulle prøve å komme meg inn på Sola flystasjon, men måtte hentes. For selv om jeg gikk fremover, gikk det bakover.

I skrivende stund er det ikke så store bølger, det er bare 10 meter høye bølger. Jeg sitter og ser ut mot sundet og det er ganske rolig der. Men plutselig kommer det en rosse og det er ikke stille i utgangen av sundet lenger.

I videoen over er det lyd fra jeg gikk og la meg 2230 i går kveld og da var det “rolig”. He he, da bare rista det i senga. Det var vel da fantasien begynte å løpe av med meg. Kai var ute i dag tidlig og prøvde å måle vinden, han hadde vanskelig med å holde kameraet. Jeg tror jeg holder meg inne så lenge jeg kan.

Hvordan er været hos deg? Har du litt vind i håret?

Toivosdattera som liker seg i blåsten.

Det skal ikke være lett med feilparkeringer

 

2 kommentarer

Siste innlegg