Postgangen går sin skjeve gang…..Hmmmm!!!

Alle vegkryss med respekt for seg selv må jo ha et skilt

God formiddag 🙂

I dag skal jeg øse litt frustrasjon ut av meg. Jeg har reist bort for å være borte en måned. Den måneden har jeg adressert om posten min. Først når vi skulle adressere om på nettet så ville ikke de godta c/o adressen med bare navn og postadresse. Posten Norge krevde gateadresse, men det er ett problem. Nemlig at Rødøy kommunen som Myken tilhører,  er en av få kommuner i Norge som ikke har gateadresse. Vi prøvde med mange forskjellige forslag, til og med vinvegen 2, men selvfølgelig godtok de ikke det. For her på øya er det ikke så mange fastboende og det er ikke så mange veger her. Det kan dere jo se ut av bildet. Det er jo ikke mange meterne fra den ene enden til den andre. Huset vi bor i heter Fjøsen og vi prøvde jo også det.  Til slutt fikk min mann dette til og posten Norge godtok det. MEN så viser det seg at det er bare brevpost og aviser de videresender. Postpakker sender de IKKE videre. Jeg hadde nemlig bestilt noen pakker før vi reiste og tenkte at det var ikke så farlig, for de ville bli videresendt hit. Men NEI DA, det var ikke med i avtalen. Da må jeg ringe til mitt lokale postkontor å få dem til å sende pakkene etter hit. Og det koster ca 100 kr ekstra. Først må vi betale for omadresseringen av posten også må vi betale ekstra for ettersending av pakker. For pakker er ikke post….. Hmmmmm. Jeg begynte å le og spurte om hun tullet med meg. Tre ganger spurte jeg om det. Pakkepost er altså ikke post. Husk det når du omadresser posten din en periode, ikke bestill pakker.

Litt vind i pelslua. Måtte blåse ut frustrasjonen

Det blåser kraftig her i kastene av og til, men plutselig er det helt vindstille. Ikke rart det er mye vær når øya er så liten og ligger langt til havs. Jeg liker forandringene og jeg liker vær. Kroppen min liker det ikke så godt, men jeg gidder ikke bry meg så mye om det akkurat nå. Her går ting i rolig tempo og jeg hviler like mye her som hjemme. I går gikk jeg og hvilte klokka 1630 og vipps så var klokka 2030. Er´e mulig liksom. Joda det er visst det. Det går an når kroppen trenger det.

Med Myken Fyr i bakgrunnen

Jeg har jo klart å legge på meg her oppe, så vi må jo ut å bevege oss litt her oppe. Det er ikke store farten jeg klarer å få opp når vi går her oppe. Hvis vi skal gå bare på den lille asfaltstubben. Men vi går litt rundt omkring.

Kai og jeg er ute og titter på bølgene på nordløkta. Til sommeren er det to år siden vi og et par venner av oss kom seilende inn dette sundet her med Vikingbåten Mjøsen Lange. Jeg er glad vi ikke gjør det akkurat i dag. Det var litt bølger av og til. Vi hadde sikkert kommet oss inn i dag også, men det hadde vært ørlite grann mer spennende enn det var for to år siden. Da var det bare koselig der vi kom skliende inn sundet med seilet til topps.

Solen titter nesten frem

Vi ruslet rundt og så på vær og bølger helt til klokken ble to og vi gikk til butikken. Kjøpte oss kaffe og vafler og snakket med de andre her på øya. Det blir til at man sitter der i et par timer før man rusler hjem, om man kjøper noe eller ikke er ikke så viktig. Det som er viktig er at man er sosial med de andre.

Akkurat nå klokka 1046 værmelding fra Myken

Nå skal jeg gjøre meg klar til å gå å hjelpe til å rydde litt på et loft. Rydde bort julepynten på butikken. På bildet over ser du ikke dagens værmelding fra Myken, men akkurat nå værmeldingen fra Myken. Vinden skal øke på utover dagen, men det skal bli litt sol (kanskje), det er ikke godt å si.

Hva gjør du på en tirsdag?

Toivosdattera som koser seg på Myken

https://www.visitnorway.no/reisemal/trondelag/kystriksveien/steder/rodoy/myken/

 

4 kommentarer
      1. Veldig sant, og veldig vanskelig for de som bor langt til havs, eller litt langt unna. Vi har jo et land som har noen utposter og er avhengig av postgang pga at de heller ikke har så godt internett heller. Her på øya er det ikke så mange som har internett utenom mobilen, så sant de har telenor. Og vi har mange slike utposter i Norge.

    1. Så flott det er der oppe! Med eller uten gateadresse 🙂
      Posten er blitt en vits. Dessuten er det mye pakker som ikke går via Posten, men som sendes med PostNord og andre.

      Kos dere masse resten av oppholdet, så sees vi litt nærmere våren!

      Klem fra Inger Lise.

      1. Her er det helt utrolig flott. Vi koser oss. Nå er vi igjen kommet dit hen at været er oppe i storm. Litt problem med å gå de 20 metrene fra butikken til Huset jeg bor i 🙂 Det skal være litt vær. Vi sees litt nærmere våren 🙂

Siste innlegg