Jaggu har vi kommet til Tonnes

Jeg ønsker dere alle der ute fortsatt god jul fra Tonnes.

Etter fine veier fra Skjåk frem til Namdalen ble det slutt på det. Det ble litt glatt. Vi følte oss litt som bambi på glattisen. Så det ble veldig å kjøre forsiktig. Namskogen

glatt gjennom NamdalenMen jeg er glad Kai hadde satt på ekstralys på bilen, så vi “gamlingene” (les Laakso) så litt bedre i nattemørket. Det er litt rart med det at vi gjerne vil ha litt bedre lys om kvelden.

Vi kom frem til Mosjøen klokken 2130 og jeg ble så glad at jeg slapp og ligge i bilen om natta. Det ble hotellseng og frokostbuffe på meg denne jula. Sist gang vi kjørte til Myken på natta, var det å sove i bilen og da var det minus 20. Det ble som å sove i en isboks, samme hvor god sovepose man har.  Nå sov vi på hotell, med gode myke senger og varm dusj.

Men før vi gikk dit, så oppsøkte vi Hans og Grethe huset (neida det het ikke det) Det heter Blomsterbua mat og vinhus, men det ser ut som et pepperkakehus pga, lyssettingen.

blomsterbua mat og vinhus
Julebyen Mosjøen

Jeg må si jeg blir litt sliten av alle julehusene langs etter veien. Med alle slags farger, lys som renner opp og ned osv. Jeg blir rett og slett forvirra. Kommer det bil eller ikke. Noen ganger skvatt jeg. Rart med det, for nordover var det mye mer lyssetting på husene enn sørpå.

Etter god middag gikk vi på hotellet og delte en flaske Cava ved havutsikten. Vi så jo ikke utsikten om naten, men etter morgen dusjen fikk vi se hvordan det så ut med havutsikten.

Nå sitter vi å venter på Hurtigbåten til Myken. Vi gleder oss til å møte alle vennene vår der ute. Ikke minst gleder vi oss til å komme frem.

Dette er ikke all bagasjen vår, det er kun Kai sin bagasje,  jeg har fem kolli til. Men vi skal jo være på Myken i 5 uker. Det gleder vi oss til.

6 kommentarer

Siste innlegg