Godt nytt år. 2019 har startet

Nyttårsaften på bruket bord og bar
Nyttårsaften ble feiret på Myken med gode venner.

Godt nytt år godt folk. Vi har startet 2019 på Myken. Nyttårsaften feiret vi med gode venner på Myken. Vi var 10 stykker som var til stede. Skulle egentlig vært 12, men så var det noen som ble syke. Vi var 13 på øya denne kvelden. 1. nyttårsdag kom uværet inn over øya, det blåste full storm opp til 29 m/s. Det blåste så mye at Kai mistet det ene brilleglasset. Det var litt vanskelig å stå på bena, når jeg skulle ut å bevege meg og vi kjente det godt i huset at det blåste ute. Men vi klarte å samles igjen og spise reste mat. Man blir ganske sosial når man er på en slik liten øy.

På kvelden var det stjerneklart og Kai fikk tatt noen flotte bilder med nordlys og nydelige stjerner.

nordlys
Nordlys over Myken 

Natt til 2.januar var det utrolig flott over Myken. Jeg sov godt i min stille søvn, mens Kai var ute og tok bilder.

Myken
Myken 2.januar.

2. januar (i dag) gikk vi ut en liten tur. Målet var å gå ut til Sørløkta før mørket kom. Det klarte Kai og Ingrid- Karin, mens jeg måtte snu like før vi kom dit. Grunnen var at jeg fikk noen spasmer i høyre foten og skulle jeg komme meg tilbake så var det bare å snu og rusle sakte hjemover. Men du verden det var godt å røre på seg.

ut på tur aldri sur
Ingrid-Karin og Kai på veg mot sørløkta

Det var et fantastisk lys i dag,  nesten ikke noe vind, i alle fall ikke noe i forhold til i går. Vi måtte gå forsiktig. Det var litt glatt noen steder, men det verste er hullene etter vånden. Det er hull alle steder og man må være forsiktig så man ikke trår ned i og vrikker/brekker noe.

Kai og Myken
Kai med “byen” Myken bak seg

Kai med “byen” bak seg. Øya er ikke så veldig stor, men stor nok for oss. Vi skal være her i en mnd. Vi så ørn også der ute i dag.

Måtte snu
Laakso på veg hjem

Jeg måtte snu litt før de to andre, gikk hjem og lot benet få litt behandling. Men det var deilig å få beveget seg litt i dag. Det er litt vær her ute, det er det som gjør Myken til Myken. Nå skal vi gå på butikken og drikke kaffe.

6 kommentarer

Siste innlegg