Buorit Juovllat! God Jul og jul med din glede

Julehund
Julehunden ønsker dere alle en riktig god jul.

Buorre ehket, mo manna! Buorit Juovllat! God kveld, hvordan går det, God jul!

Det går på samisk og norsk her i huset. Jeg har ikke vasket noe særlig til jul. Ikke fått bakt. Ikke fått ferdig noen ting jeg skulle hatt ferdig til jul i det hele tatt. Jeg har bare fått vasket litt i dag. Fikk god hjelp av min venninne Mette. Tusen takk Mette. Det hadde ikke blitt vasket slik i dag hvis ikke du hadde kommet hit og hjulpet meg. Nå høres det ut som Mette og jeg har vasket helt rundt. Men det har vi altså ikke gjort. Vi har gjort en god fredagsvask. Men jeg må si at den gode fredagsvasken var på tide den ble gjort. For når sofaen skifter farge når du støvsuger, da er det på tide at vasken blir tatt. Tusen tusen takk for all hjelp gode Mette.

Julehunden på bildet er min avdøde hund Storm. Jeg finner slike fine bilder av han hver gang det nærmer seg høytider. Jeg savner flokken vår. Vi hadde det veldig morsomt å være samlet alle i jula, både mennesker og dyr.

Flokken samlet
Hundeflokken samlet foran juletreet

Den ene av dem, Stella, ble så ivrig og frustrert når vi skulle ha dem til å sitte, at hun gjorde alle kunstene hun kunne. Sitt, ligg og rull. Nå er det bare igjen Hunden Alice og Hunden Stella. Aura og Storm har vi ikke lenger. Men disse jentene her holdt Storm orden på og hver jul vi var samlet, så poserte de fint foran juletreet. Så som dere forstår, jeg kommer fra en hundefamilie og jeg savner virkelig en hund.

Fredag skal vi opp til Skjåk og passe gården til Svogeren og svigerinnen min. Det gleder jeg meg veldig til. Det skal blir fine stille dager i Skjåk sammen med sauene.  Etter jul reiser vi som sagt til Myken og treffer vennene våre der oppe. Det gleder jeg meg til.

Myken fyr

Det skal bli hyggelig å se dette hver dag en hel måned. Det gleder jeg meg til.

Hva gleder du deg til i Januar?

 

2 kommentarer
    1. Ingen planer for januar ennå. Nå ble jeg litt glad for jeg så deg her. Nå skal jeg legge deg til på bloglovin, så ser jeg når innleggene dine kommer opp. Ikke lett å huske alle etter omleggingen..

Siste innlegg