Balanseteknikk er vanskelig

Reklame | https://ritahelmitoivosdatterlaakso.selz.com/

Her prøves slak line, men med støtte av min gode venninne Sissel, som hun også gjør ellers i livet.

Buorre iđit (god morgen) på denne lørdagen.

Her Jeg sitter her i sofaen og filosoferer litt på lørdagsmorgenen. Kaffekoppen er klar og Hunden Alice og jeg har allerede vært ute og gått morgenturen. Vi gikk og la oss klokken 21.00 i går kveld. Hadde jo ikke noen hard dag i går, men jeg hadde en slik dag i går hvor jeg ikke klarte å våkne. Så da blir jo det korte dager. Det jeg prioriterte i går var en lang tur med Hunden Alice. Det tror jeg både Hunden Alice og kroppen min var veldig glade for.

Hunden Alice veldig glad og fornøyd etter en lang tur

Jeg hadde ikke så mye energi til andre ting i går enn akkurat den turen. Jeg skulle jo gått og lagt meg og hvilt litt, men i stedet ble jeg sittende i sofaen og strikke. Det var kanskje ikke så lurt, men det ble jo noe ut av det. fikk ferdigstilt noen prosjekter som har ligget og ventet.

Godt å se at ting blir ferdig, det stresser litt i hodet at ting ikke er ferdig.

Det er jo godt at ting blir ferdig. Det er også veldig stressende for hodet at ting ligger rundt i huset 1/2 ferdig. Det er jo dumt å begynne på ting før andre ting er ferdig. Men slik er det for kreative mennesker tror jeg. Hodet er fult av ideer og noen ting blir ferdige på en dag. Andre blir ikke det. 

Jeg ble da sittende hele dagen og kjente kroppen reagerte mer og mer. Balansekunsten er som sagt vanskelig. Jeg som egentlig hadde lyst til å sove hele dagen. Men det kunne jeg jo ikke, for Hunden Alice måtte jo både få mat og et par/tre turer. Jeg kan jo si igjen at det er litt godt at hun er her, da må jeg ut en liten tur. Men hun syntes nok at det ble en lang natt når vi roet oss klokken 2100, for hun vekket meg 0715 i dag. Da var det på tide å gå den første tur.

Hunden Alice har funnet seg til rette på vevhula.

Hunden Alice er med meg på vevhula de dagene jeg er der. Hun har slått seg til ro der nå. Hun er blitt veldig glad i damene på vevhula. Jeg har ikke klart å være der så mye denne uken. Jeg klarte jo å slå opp igjen tommelen så den begynte å blø igjen, men det er jo min egen skyld. Jeg var trett og uoppmerksom. 

Hunden Alice har som alle andre hunder i dette huset funnet sin yndlingsplass. Det er denne stolen. Stella som bor hos faren min elsker denne plassen slik som Hunden Alice. Storm hadde også denne som favoritt plass. Antagelig er det fordi det er så fin utsikt der. 

Storm hadde sin faste plass i stolen ved vinduet. Kanskje han skulle hatt litt større stol, eller jeg skulle hatt mindre bikkje. Jeg savner denne gutten veldig mye, men dessverre må vi slippe taket i dyrene våre når de blir syke.

I dag skal jeg være flink til å hvile mellom øktene, slik at dagen i dag og morgen dagen blir bedre. Jeg har allerede vært en liten tur i seng. Frokost hvilen er allerede tatt. Nå sitter jeg å strikker litt mer. Så skal jeg gå en litt lenger tur med Hunden Alice. Etterpå blir det jo en hvil igjen. Jeg har jo selvfølge lært at jeg skal hvile like lenge som jeg har vært i aktivitet, spesielt når jeg har aktivt sykdomsbilde. Jeg pleier å si at jeg har noen diagnoser som gjør at jeg er syk noe av året. De gangene jeg er syk, ser ikke folk meg, da er jeg stort sett innomhus. Heldigvis kan jeg bruke hendene mine og hodet mitt er kreativt og jeg får laget noe. Jeg legger de tingene ut på hjemmesiden min. hvis du er nysgjerrig på hva dette er, så gå inn på https://ritahelmitoivosdatterlaakso.selz.com  Linken ligger her på siden min.

Tovede tøfler med filtet motiv ;Sarakka

Tovet Sitteunderlag med filtet motiv av vindguden (samisk)

Inne på hjemmesiden finner du alt fra Strikking, toving, filting, hekling, nålebinding og veving. Er du nysgjerrig så stikk en tur innom og se.

Nå skal jeg rope ned Hunden Alice som ligger og sover. Det er på tide å komme seg ut på en lenger tur. Etterpå blir det hvile og senere litt tv lørdag tenker jeg. 

 

Ha en god lørdagskveld der ute alle mann og kos dere på lørdagskvelden. Det blir suppe til middag og bare avslapping på meg.

Hilsen Toivosdattera som tar det helt med ro i dag, avslutter med en liten morsom snutt av hunden med et utrolig morsomt kroppsspråk.

#Blogg #side2 #helse #hvile #høst #husflid #håndverk #husflidhånverker #flesthverdager #hund #revmatiker #kronisksyk #utfordring

0 kommentarer

Siste innlegg