Høsten er her etter en lang lang sommer

Reklame | https://ritahelmitoivosdatterlaakso.selz.com

Laakso i full posering 

Hei kjære venner. Nå er det lenge siden jeg har gitt lyd fra meg. Her har tingene gått i 100 etter en aktiv sommerferie. Den sommerferien varte fra slutten av juni og frem til slutten av august. Jeg kan ikke si annet enn at jeg nøt den. Vi har reist utrolig mye i sommer. Vi dro hele Norge nordover langs kysten (fra Lillehammer) og helt nord til Troms. Så krysset vi over til Finland og min slekt i Hetta, Enotekiö, Vi kjørte på kryss og tvers gjennom finske Lappland før vi tok båten fra Vasa til Sverige. Der dro vi til min manns slekt og var der noen dager før vi dro tilbake til hjemlige trakter. Vårt eldste barnebarn kom og var sammen med oss en uke og vi reiste til Skjåk. Så har august gått slag i slag, med reiser med Vikingskipet Mjøsen Lange. Sommeren har med andre ord vært full av gode opplevelser.

 

Vikingskipet Mjøsen Lange på veg fra Helgøya til Kapp.

Jeg har også vært ganske så frisk, det synes jeg har vært deilig. Jeg har vel sklidd på en kortison bølge. Det er det jeg kaller det, for denne tykktarmsykdommen, behandles med kortison. De har begynt kuren på nytt, for jeg ble syk igjen når kuren ble avsluttet. Så enda flyter jeg nok på kortison-bølgen. Sover godt om natta, kroppen har det greit. Da vil jeg jo si at ting er bra.

Nå er det plutselig høst og jeg tar fatt på mine prosjekter som har ligget gjemt i krokene. Vi drar nok hver helg til fjells, for fargene er jo så vakre på fjellet nå. Først er det reinslakt på Valdres, så blir det barnebarn, så blir det sør-Samisk festival på Røros og vips har september gått.

Ble ferdig med sjalet som rotet rundt i hodet mitt i sommer. Det er stort deilig og rosa, heklet i 100% Whoolpower Jeg holder på å oppdaterer nettbutikken, men er ikke helt i land enda. Men det ligger også en håndtverksblogg der inne. https://ritahelmitoivosdatterlaakso.selz.com

Jeg er veldig glad for at vi når har fått ferdig verandaen. Det ble et inne/ute rom og jeg koser meg her ute. Nå sitter vi med morgenkaffen i øspøsende regnvær. Vi kaller det bare for dragerommet. Det ble helt supert. Her skal vi nok koser oss utover høsten og vinteren.

 

Ha en god søndag fra Rita

#dragerommet #blogg #side2 #høst #detfinnesflesthverdager #regn #håndtverk #husflid 

6 kommentarer
    1. Flott å lese at ferien
      har vært fin, og at du er bedre med kortison. Gøy å lese at dere fikk møte familie og slekt denne sommeren 🙂
      Du er flink med håndarbeid og uteplassen deres ser veldig fin ut 🙂
      Ha en fin kveld <3

    2. Toril sin hverdag med musikken: Tusen takk. Det samme tilbake. Høstkveldene er fine. Da får man gjort mye over et stearinlys. Men når våren kommer og alt, både mennesker, dyr og trær og planter våkner til liv. Det er magi på høyt plan <3

    3. Høsten er en kjempefin årstid, og fargemessig sett er nok høsten den årstiden som er den fineste. Ikke noe er som en solfylt høstdag hvor du ser de kjempefine fargene malt i naturen <3 🙂
      Det som også er kjempekoselig når det er høst, er å sette seg ned under pleddet med en god kopp te, tenne stearinlys, håndarbeid, en god bok og se på en kjempekoselig TV-program 🙂 Da er høstkvelden perfekt 🙂
      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

Siste innlegg