Hunden Alice og jeg har vært på ville veier

Reklame | https://ritahelmitoivosdatterlaakso.selz.com/blog/sunnfjordsokken

Og ut bar det, og hoi som det gikk. Skulle virkelig ønske jeg hadde et gopro camera, eller hva det nå heter. For min søster har kjøpt en sparkesykkel som jeg prøvde. Ja du leste riktig. En sparkesykkel. Ikke en slik liten en altså, som man sparker litt av og til på, for jeg trengte ikke sparke noen ting fra vi startet til vi kom tilbake. Jeg BREMSET.

Jeg tenkte vel at jeg skulle hatt litt mer enn sykkelhjelm som beskyttelse der jeg rullet avgårde. Har litt dårlig balanse fra før og skulle opp på denne. Men morsomt var det. Jeg fikk ikke så mye annen trening enn balansetrening og jo, jeg fikk trening i å tørre å la det gå i full fart igjen. Sist jeg gjorde det var når jeg satte min Alaskian Malamute og min fars Boarderhuskie (borardercollie/alaskahyskie) på hver side av sykkelen og det var sau på alle kanter av meg. Det gikk ganske fort da også, og jeg husker jeg tenkte “ja ja Rita, du har da hjelm på deg i alle fall”. Jeg turte ikke sitte ned på sykkelsetet en gang og jeg bremset hele tiden, det gikk like jæ…lig fort.

Nå bremset jeg også veeeldig mye og det gikk fort, men det var det å stå og holde balansen som var den store bøygen. For du vet når man sliter med å holde balansen når man går på to bein. Også setter man i gang med et slikt prosjekt. Ler litt for meg selv her, men det gikk jo bra og Alice? Joda hun fikk sprunget av seg energien som hun skulle gjort for lenge siden og ligger fornøyd og blid på verandaen.

Nå skal vi reise en liten tur til Vingrom og besøke Stella (boarderhyskien).

Ellers har jeg holdt på med å redigere og sette inn bilder i nettbutikken og hjemmesiden min. Fy filler´n det tar tid altså. Jeg kjenner jeg ikke har så mye TÅLAMOD, men det må gjøres. Det er godt at jeg ikke har det travelt med slike ting (at det ikke er det jeg lever av), og når kroppen krangler må det bare tas hensyn til den. Men noe er kommet på plass og Sunnfjordsokken er en av den. Det er godt å ha slike ting å pusle med når en klare det 🙂

En morsom Sokk å strikke. Når jeg kom inn i mønsteret gikk det rimelig fort. Litt tynt garn syntes jeg vel kanskje merinoull var, men det er fordi jeg har holdt på med nål 10 på hekling og toving, så når jeg da skulle ned på 2 1/2 her ble det litt av en overgang. Men du verden så morsomt dette var.  Gå inn på hjemmesiden min å les litt om surnfjordsokken.

Ha en fin tirsdag, nyt godværet, bli brun og fin. 

Hilsen Toivosdattera som synes livet tross alt er godt og er glad du titter innom meg, håper du følger meg videre.

 

#blogg #side2 #kronisksyk #husflid #sol #sommer #håndtverk #husflid #flesthverdager #helse

5 kommentarer

Siste innlegg