I dag har jeg virkelig arbeidet hardt på. vevhula

I dag har vi klart å få i gang en vev til på vevhula. Vi har skifta absolutt alle oppheng på den og den var litt av en jobb. Vi er i grunnen ganske stolte av oss sjøl som har fått dette til, for ingen har i grunnen lært oss dette. Vi har lært oss det sjøl. Ja, vi kan jo lese da, så vi har jo lest i nesten alle de bøkene vi har. Nei sant skal sies, vi hadde hjelp av en flott dame (min enmanns kone) hjalp oss med den første veven. Vi er henne evig takknemlige for at hun viste oss det. Hadde det ikke vært for henne så hadde ting tatt litt lenger tid. Vi hadde funnet ut av det, men det hjalp oss virkelig. Så nå har vi fått i gang flere vever. Hurra !!. 

Jeg begynner også å bli ferdig på denne 10 meter´n også. Noe som jeg på innrømme at jeg ser skikkelig frem mot nå altså. Gleder meg til å begynne på en matte nå. Dette har vært litt mye tynne tråder ei stund. Men fine blir dem disse løperne som skal kuttes ned til en meter stykket.

Jeg har hatt en natt som har vært særs vond, vært våken hele natta . Kroppen spiller ikke på lag og jeg synes ikke det er så veldig gøy, Kjenner meg trøtt og lei. Men heldigvis klarer jeg å være sammen med disse fine damene borte i vevhula. Der borte står tiden stille når vi jobber sammen og vi har det helt supert.

I pausene så sitter vi i pausekroken vår og skravler og drikker kaffe og jobber med andre ting. Nå synes jeg at jeg faktisk fortjener en liten hvil og en god klapp på skuldra. Så Laakso klapper seg på skuldra etter at hun har vært 10 timer i vevlokalet og går snart i seng. Jeg koser meg der borte, og jeg koser meg her hjemme

Toivosdattera som takker for at du stakk innom, ha en super kveld.

 

#husflid #veving #håndtverk #blogg #sommer #side2 #flesthverdager

9 kommentarer

Siste innlegg