Så var det Fredag igjen, her utredes det !

Hallo i fredagen der ute.

Så er det fredda igjen. Dagene ruller avgårde. Jeg har hatt en bedriten natt, (nå ler jeg litt ) i ordets rette forstand. Aner ikke helt hva jeg spiste eller drakk i går som gjorde at jeg løp på do i hele natt. I tillegg bestemte denne kroppen seg til å ha det kjempevondt. Grrr det er til å bli gal av, men det blir jeg jo ikke. Mandag har de bestemt at de skal ta Coloskopi og biopsi av tarmen, da blir jo søndag en skikkelig vond dag også, for det blir jo tømmedag. Jeg fikk tilbud om å dra hjem i helgen, men hva er vitsen jeg ligger jo bare å hviler/sover. Da får jeg ikke dårlig samvittighet over alt jeg ikke får gjort. Heldigvis var søsteren min hos meg, eller hos nevøen min (sønnen sin) i går og hun støvsuget. Snille søster´n. Jeg har ikke hatt energi til å gjøre noe slikt i det hele tatt. 

I dag blir det bare prøvetaking og ellers bare å slappe av. En dusj og kanskje prøve å bevege seg litt. Kjenner jeg må bevege meg litt. Det blir å bevege seg mellom etasjene der det finnes et toalett, men været er kjempefint og jeg har lyst til å gå litt ut å trekke litt frisk luft. Men må nok i dusjen og bytte outfiten for som bildet nedenfor viser så er jo sykehusuniformen ikke noe særlig kledelig.

sykehus outfiten min 

Været er nydelig, så en liten runde rundt kvartalet er sikkert ikke dumt. Jeg har fått bleiebukse (up and go), det ender vel med at jeg ikke spiser tenker jeg. Det er en grense å gå over og trekke en slik på seg. Men må man så må man er det noe som heter. For jeg kan jo ikke slutte å spise. Det er valget jeg har, slutte å spise eller ha på meg en slik. 

utsikten fra rommet mitt, ser hjem.

Hodepinen er økende etterhvert som jeg skriver og jeg skjønner jo at jeg er nødt til å få i meg noen salter, mat. Kanskje det er lurt å snakker med en erneringsveileder når jeg først er her. Men som sagt så har jeg fulgt FODmap og plutselig er det noe på den som jeg plutselig kan reagere på som jeg ikke har reagert på før. Jeg er bare så glad for denne generasjonen med leger og helsepersonell som finnes nå, de er veldig imøtekommende, de er nysgjerrige og vil finne ut av ting. I mellomtiden skal jeg ta hvert trappetrinn opp til toppen for jeg vet at utsikten er fantastisk.

Ha en god fredag der ute i solen. Nyt den <3

Toivosdattera 

 

#blogg #syk #kronisksyk #syktarm #Tarmmage #sykehus #syk #hverdag #flesthverdager 

0 kommentarer

Siste innlegg