De er grundige her oppe og godt er det !

Reklame | http://www.naaf.no/fokusomrader/allergi-og-overfolsomhet/

Jeg fikk noen av prosjektene opp. Godt å ha noe mellom fingrene. 

Så er antagelig dagens prøver over. Gastroskopi er noe dritt, men jeg fikk noe til å slappe av på. Det å ha migrene når man skal gjennom noe slikt er heller ikke noe pluss, men det gikk fint. alt så fint ut, men de tok biopsi. De har tatt en haug med blodprøver og røntgen. I morgen fortsetter utredningen og da skal de vel ta biopsi av tykktarmen. 

Alltid klar til å skrive blogg.

Jeg er ganske så rolig her jeg sitter. Har fått enerom og det er jeg glad for. Jeg løper jo på do i ett sett, så det  hadde ikke vært noe greit for noen å dele rom med meg. Jeg er så trett hele tiden, synes det er noe jeg hele tiden klager over, men det er så utrolig vondt når jeg ikke klarer å holde øynene oppe, bare faller i søvn. Nå har jeg omsider fått på meg klærne, jeg har fått lov til å spise og drikke min morgenkaffe. Selv om morgenkaffen ikke ble inntatt før over klokken 1400. Jeg jobber litt med siden min på FB, den heter Rita Laakso. Der presenterer jeg det jeg arbeider med av husflid og håndverk. Det tar litt tid å få det til slik jeg vil, men vær tålmodig, det skal jeg prøve å være, ting tar tid. Det blir bra til slutt. Men stikk innom siden og se hvor langt jeg har kommet. Jeg har ikke noe lager enda, men jeg lager opp til bestilling.

Helgelandssokken, fra mønster funnet fra sokker utstilt på Nordlandsmuseet. Kontstrikk. Jeg strikket dem til min nevø, måtte lære meg ny teknikk fordi han ønsket seg disse. Gøy måte å strikke på.

På FB siden har jeg lagt mest inn bilder av nålebinding, plantefarget garn, tovede og filtet sitteunderlag og noe veving. Ikke så mye strikking enda. Men det kommer. Som dere ser på bildet over så finnes det veldig mange morsomme sokker. Jeg holder på med Asker sokken nå. Den er det masse mønster på, så jeg strikker den kun når jeg er alene.

Jeg er kronisk når det gjelder å ha noe mellom hendene, klarer jo ikke å sitte her uten å ha noe å gjøre. Da føler jeg meg jo helt unyttig. Jeg er jo ikke helt hjelpeløs. Bare jeg er to skritt fra ett toalett, så kan jeg jo gjøre noe. Men jeg skulle jo ønske at jeg var på vevhula sammen med mine venninner. Jeg har egentlig ikke tid til dette. Men det er jo bare tull og si det, som en av de som skrev kommentar på mitt forrige innlegg: “Helsa først, så får prosjekt være prosjekt.” Det er så sant som det er sagt.

Så i mellomtiden tar jeg på meg halvhjelmen og gjør som denne musen og bøyer nakken og går løs på musefella for å få tak i løsningen som ligger spent opp inni fella. Jeg har heldigvis noen som hjelper meg til og finne løsningen. Jeg skal bare ha på hjelmen så hodepinen ikke blir så vond.

Hvis noen av dere der ute sliter med mage/tarm og er allergisk fra før, så gå inn på NAAF (Norges Astma og Allergi Forbunds sider) http://www.naaf.no/fokusomrader/allergi-og-overfolsomhet/ og les litt om Matintoleranse/allergi – det er mye bra som står der. Aller viktigst gå til legen din og tar ikke fastlegen din deg alvorlig så bytt fastlege. Det er viktig at du blir tatt alvorlig. Jeg er veldig heldig som har en fastlege som tar meg alvorlig. Han er kjempeflink med meg. Som lege til en kroniker er ikke enkelt. Jeg har sittet og grått på hans kontor og han har hørt på meg. Jeg har aldri følt meg oversett av han og det er en sjelden god følelse å ha når man er en smertepasient. Jeg skulle gjerne ha gitt han en stor blomst.

Her oppe på denne avdelingen også, de er bare helt fantastiske. Jeg er så glad for at en yngre generasjon leger og pleiere har kommet til som setter oss i sentrum. Er jeg den eneste som føler det slik mon tro? Hører gjerne tilbakemeldinger fra andre kronisk syke om dette.

Toivosdattera som er glad hun kom hit.

 

#blogg #sykehus #allergi #syktarm #utredning #hverdag #flesthverdager #kronisksyk #syk #naaf #tarm #mage #magetarm 

 

2 kommentarer
    1. Så flink du er 🙂 Jeg skulle ønske meg å lære å strikke ordentlig. Jeg får bare strikket lapper jeg hahaha.
      Godt at du har strikking å tøye deg med i sykesenga. Pc er også fint å ha. Jeg håper at de finner ut hvilken behandling du har behov for slik at du slipper løping på dassen og smertene…
      God bedring <3

Siste innlegg