God Fredda !!!

Reklame | https://members.com/no/?utm_campaign=2018-04-26%20NO%20Woman&utm_content=logo-header&utm_campaign=2018-04-26%20&utm_medium=email&utm_source=apsis-anp-3

 

God Fredda !!

I går kveld skrev jeg litt om hva jeg har prøvd å gjøre. På Facebook har jeg opprettet en side som heter Rita Laakso. Det er en side hvor jeg legger ut bilder av produktene mine etter hvert som jeg lager dem. Jeg har dessverre ikke noe lager, men kan ta opp bestilling på mål. Bloggen blir både en personlig blogg, hvor jeg skriver generelt om miner meninger og min hverdag, MEN jeg jobber med å opprette en nettbutikk og den kommer etterhvert.

I dag pakker jeg snipp sekken og setter meg i Rød bilen med 4 hjul, setter nesen mot øst og drar på en blåtur. Regner med at vi krysser grensen og havner i Sverige. Vi surrer nok litt både i den norske og den svenske Finnskogen. Liker Finnskogen godt, små fine Finntorp søker vi opp da. Vi sover i bilen og håper det ikke blir alt for kaldt, slik det var i nyttårshelgen da vi dro nordover.

 

her skal vi sove i bilen på veg mot Myken. Vi har en stopp like utenfor Majavatn. Det var som å sove i en isboks. Men med god sovepose, gode votter og god skinnlue så gikk det bra 🙂

Nå er det spådd greit vær og vi får ha med regnjakka og sydvest. Når vi drar på disse turene så stikker vi innom alle håndtværk butikikker vi kommer over. Det kan være noe vi ikke har sett før og det kan være noe vi har bruk for. Som regel har vi det før, eller vi kan lage det selv. Men det er til inspirasjon for oss og det er kjempefint.

Jeg må bare begynne å pakke. Det er mye som skal med. Det viktigste som skal huskes på er  medisiner og ullklær og håndarbeid. Ja, du leste riktig. jeg må ha med håndarbeid når jeg sitter i bilen og Kai kjører. 

har jo noe å velge i her da. 9-10 prosjekter bare i sofaen 🙂

Tror det blir nålebinding og hekling (til sitteunderlag). Det trenger jeg nesten ikke se på. Det går på automaten. Gleder meg som en unge til denne turen og i mai blir det mange. Det som er litt trist er at Hunden Alice drar fra meg og hjem til eieren sin i dag. Jeg er blitt veldig glad i Hunden Alice, hun er morsom. Har utrolig mange utrykk. Men hun kan jo ikke flytte helt inn her, bare litt. Regner med at dere får høre mer fra henne.

Hunden Alice som elsker å gå i skogen, spesielt nå når snøen smelter. Det kommer frem så mange gode lukter.

Nå skal jeg gå å pakke snippesken, huske på det viktigste. For meg er det ull underst. Det har jeg stort sett underst hele året når jeg er på slike turer. Hvis du klikker deg inn på instagrammen min, så ser du en del bilder fra disse blåturene våre. Du ser dem på FB også. Jeg kommer ikke til å være så aktiv på bloggen, men jeg kommer til å legge noe ut på Instagram.

Her er vi veldig langt øst i de finske Karelen, har parkert bilen for kvelden og rusler mot et fugletistetårn på en myr. Har jo med bobler på en flaske. 

Ha en god helg og 1.mai der ute og nyt tilværelsen. Det skal Toivosdattera gjøre i helga. Kanskje jeg kommer over et Svensk 1.maitog som i fjor

 

Nå er det en del salg ute også, jeg har vært og handlet på Members.com. De har veldig mye fint nå og mye salg. Klikk deg inn på linken på siden min og ta en titt så ser du om du liker noe.

 

#Vår #blogg #blåtur #hverdag #flesthverdager #ferie #nytdagen #husflid #håndtverk #instagram #salg #members #finnskogen

0 kommentarer

Siste innlegg