Sov Dukkelise

Reklame | https://arnika.no/Lagersalg/Default.aspx

God morgen i Torsdagen

Jeg er så utrolig trøtt. Klarer ikke å våkne. Nå har jeg mer eller mindre sovet siden søndag. I går klarte jeg å komme meg bort til vevhula. Jeg har da hatt planer om det hver dag. Heldigvis har hunden Alice vært her og vekket meg slik at jeg har klart og kommet meg ut av senga så hun har fått tømt blæra. Det er godt vi har en stor hage og det er godt den ligger i solhellinga akkurat nå, så snøen er blitt mer eller mindre borte. Det betyr at hunden Alice har mye og boltre seg på. Jeg forstår ikke hvordan jeg noen gang har klart å arbeide, men det er da sikkert derfor jeg har blitt en uførepensjonist i relativt “ung” alder. 

Nå skyldes det sikkert pollensesongen som blir puttet opp på alt det andre. Jeg forstår ikke hvordan min søster og alle andre allergikere på min alder klarte å gjennomføre barne og ungdomsskolen med de gamle allergi og astmamedisinen. Jeg husker Tavegyl og Rinomar tabletter med gru. Vi sov oss jo gjennom skolen. Jeg klarte meg vel ganske så greit, for jeg var i utgangspunktet ei urokråke og klarte ikke sitte rolig i 5 minutter, så de roet meg vel litt ned. Men de gjorde jo noe med konsentrasjonen, jeg husket jo ikke noe av det som jeg leste. Måtte jo pugge alt. Men det ble jo folk av oss også. Min mor pleide å si det. “Jaja, det vart da folk tå døkk å Rita”, sa hun til meg stadig. Jeg vet ikke om det var et kompliment, men velger og ta det som det. Ler litt når jeg tenker på det.

jeg liker meg i skogen og drar så fort jeg kan og orker på tur. Her er jeg i de finske skogene på blåtur. Nå er jeg godt medisinert og har alltid med medisiner i tilfelle anfall.

Hun løp rundt med støvfilla bestandig for med to unger med astma allergi for støv var det ikke noe greit. Nå må jeg innrømme at jeg ikke har det støvfritt i huset og jeg tror jeg har vunnet over den. Både min mor og min far kom fra gård og som barn tenkte vi jo ikke på at vi skulle holde oss unna dyrene eller høyet. Men etter den søte kløe, kommer den sure svie. Da ble det foreldre som måtte medisinere tette unger. Selv om jeg synes jeg hadde det ille hadde min søster det veldig ille. Hun tålte ingen ting. Hun ble syk av alt, til og med været. Det er jeg blitt i voksen alder. Var det tåke fikk hun astmaanfall, regnet det ble hun syk, ja det var svært lite hun tålte. Som voksen er hun blitt nesten frisk. Jeg sier nesten, for det ser ut til at noe har kommet tilbake.

Jeg ble veldig mye bedre i voksen alder, men så kom jeg i overgangsalderen. Det må dere være klar over, ting som har vært veldig bra kan komme igjen i overgangsalderen. Det er noe skikkelig dritt. Det som er viktig for dere å vite er at man faktisk nå kan få vaksine for allergien sin. Be legen din henvise deg til en spesialist, det er ikke noe vits å gå med disse plagene hvis du kan få en vaksine mot dem. Jeg er helårsallergiker så det blir litt vanskelig. Jeg er også allergisk mot acetylsalisylsyre og det finnes i all mat og da må jeg gjennom en ASA behandling, men det kan jeg skrive i et annet innlegg for det er såpass komplisert. Det er veldig mange med astma som får denne allergien.

Jeg har også hatt veldig god hjelp i perioder av homoepatmedisin. Hvis du har hatt behandling av homeopat før og det har hjulpet deg, så ville jeg absolutt gått til homeopat og prøvd det mot allergien min også. Da behandler de deg med pollen rett og slett. Men du må begynne tidlig, gjerne midt på vinteren, kanskje på høsten. 

Jeg er også flink til å ta mine vitaminer, det har jeg sagt før. Er du usikker på om du skal ta så gå til legen og få han til å ta en blodprøve for å se om du har nok vitamin og mineral lager i kroppen. Vi trenger D vitaminer her oppe i Nord, vi trenger B vitaminer, E vitaminer er viktig, C vitaminer, Magnesium, Zink, Kalcium og Omega fettsyrer, ja jeg kan ramse de opp. Selv om du tar D vitamin så er ikke det det samme som Tran. Dette er en av mine kjepphester, selv om legen sier at jeg ikke trenger å ta vitaminer, så tar jeg tilskudd i alle måneder det er R i. Et godt immunforsvar gjør oss friskere.

Hvis du vil kan du klikke deg inn på linken på siden min https://arnika.no og handle der, gi opp min terapeut nøkkel som er 211350 og du vil få 10 % på alle kjøp. 

Nå skal jeg drikke min kaffe, så skal jeg kle på både meg og hunden Alice og jeg tar henne med meg ut på en liten tur. Senere går jeg bort på vevhula. Jeg har noen prosjekter her hjemme også. Ett av dem er i hagen. Jag må rydde opp noe som dukket opp når snøen ble borte. Storm er borte, men det han etterlot seg i hagen ligger der fortsatt. Jeg har litt av en jobb å gjøre.

 

meg og min lille hund like før jul.

Jeg ønsker dere en god dag med eller uten allergi. Nyt solen og våren, ta vitaminene og hold deg frisk. I morgen legger vi ut på blåtur og blir borte en ukes tid. Skal prøve å legge ut bilder, hvis ikke så skriver jeg litt når jeg kommer hjem.

Toivosdattera som sliter med å holde seg våken

 

#blogg #helse #allergi #astma #hverdag #flesthverdager #vitaminer #sove #kronisksyk #sliten #homeopati #vår

0 kommentarer

Siste innlegg