Mari Boine er en av de jeg setter på når jeg har litt tunge dager. Jeg digger henne

 
 
Hei i Tirsdagen
 
 
 
 
 

Jeg har ingen god dag i dag. Kroppen har det nok helt greit, men jeg er så usigelig trett. Forferdelig trett. Jeg har vært det siden den fantastiske dagen vi hadde i helgen. Bursdagen til foreningen min, Mjøsen og Omegn Sameforening. Søndag lå jeg hele dagen og sov, og i går sov jeg hele dagen. Det kan være uforståelig for andre mennesker at det går å sove slik, men når utmattelsen kommer over deg så er det svært vanskelig å holde seg våken. Et blogg innlegg bruker jeg da hele dagen på. Du kan lese litt mer om Fatique på linken her: https://bindevevssykdommer.no/fatigueutmattelse/ 

Man føler seg skikkelig utmattet, søvn betyr ikke nødvendigvis at man føler seg mere uthvilt. Men noen ganger er det helt umulig for meg å klare å våkne. I går for eksempel så hadde jeg nesten ikke mulighet til å holde øynene oppe. Var bare innom lap-toppen å skrev på blogginnlegget for å prøve å bruke hjernen litt. Jeg begynte på innlegget klokken 0900 på morgenen og la det ut rundt kl 1500. Det tok si tid. Enkle oppgaver blir uoverkommelig. Men det er viktig å prøve å være litt i aktivitet og heller legge inn noen hvileskjær igjennom dagen.

Som sagt så hjelper det å høre på musikk. Mari Boine er en av dem. En annen er den nyeste Running Wolf av Mikkel Gaup.

 

Bilderesultat for running wolf av mikkel gaup bilde

Gå på Spotify, platekompaniet eller iTunes og kjøp den. Den er flott. Jeg liker Joik. I joiken så finner jeg det språket jeg ikke har og det er fantastisk. Joiken gir meg også en kraft. Den er kraftfull og gir meg jording.

Nyt tirsdagen der ute. Nå samler jeg krefter til å ta hunden Alice med på tur. Hun skal hjem på fredag og da kommer jeg til å savne henne <3

Slik ser det ut når hunden Alice vil på tur

Hilsen Toivosdattera

 

#blogg #fatique #hverdag #flesthverdager #kronisksyk #me #ms #fibromyalgi #sjøgren #artrose #astma #allergi #Migrene #smertesyndrom #helse #søvn 

0 kommentarer

Siste innlegg