Ta Ansvar for egen livssituasjon. Våg å stå i egen smerte og våg å ta ansvar for egne følelser. OK?

Hei der ute

I natt har jeg sovet en hel natt uten å våkne, tenk det. Det er freddan og været er fortsat nydelig. Det er vår, jeg liker så fantastisk godt denne årstiden. Alt begynner å leve igjen, også jeg. Når det nå begynner å dryppe fra tak og solen varmer, så begynner kroppen min og krible å klø. Jeg har ikke eksem altså, nei jeg begynner å lengte etter årets første blåtur. Vårens første blåtur må snart komme. Men det er nok litt mye snø enda.

I går var jeg som dere vet på sykehuset og fikk hjelp mot min forferdelige hodepine. Jeg har en skrekkelig migrene/clusters. Hver tredje måned er jeg der oppe og får botox sprøyter i hele hodet. Denne gangen gikk disse ut etter to måneder og siste måned har vært helt jævlig. Når jeg ikke har botox i hodet så har jeg hodepine hver dag. Før jeg begynte med disse botox sprøytene så hadde jeg anfall 20 – 24 dager i måneden, nå kan jeg ha mellom 5 – 15 anfall på 3 måneder. Så det er stor forskjell.

Mine anfall kan vare fra 1 til 4 døgn, den kommer i bølger og jeg må være i ett mørkt stille kaldt rom uten lyd og lukt. På det verste er jeg så syk at hvis noen hadde truet med å ta livet av meg, hadde jeg takket ja. Det er nok mange der ute som kjenner seg igjen.

Når jeg jeg har fortalt til folk at jeg har migrene så er det tilfeller jeg har fått kommentarer, “åh har du hodepine?” Nei, jeg har ikke hodepine, for  når du har hodepine, kan du ta Paracet, så går hodepinen bort, det gjør det ikke med migrenen. Det er står forskjell fra migrene/cluster, og hodepine.

Så leser jeg oftere og oftere i media og på nettet at man må ta ansvar for egen helse. Jeg tror FAEN meg ikke det er  andre enn meg selv som tar ansvaret for min egen helse. Jeg har prøvd stort sett alt. Jeg har til og med utdannet meg til Naturterapeut. Jeg holdt til og med på å vinke farvel til denne jord fordi det var en smart sjel som frarådet meg til å bruke skolemedisin mens jeg brukte hennes medisin (det var før jeg selv ble utdannet til Naturterapeut). Jeg råder aldri mine klienter kutte ut skolemedisin uten å samrå med legen sin. Jeg har tro på en Samhandling mellom skolemedisin og naturmedisin. 

Jeg har vært så ansvarlig for min egen helse at jeg ikke har noe igjen av sparepengene mine gjennom et helt liv, det fordi jeg har vært så ansvarlig at jeg har prøvd private klinikker og alternativ terapi som koster skjorta. Nå sitter jeg igjen som uførepensjonist og er en av dem som Regjeringen synes har det for godt,  og er en av dem som er salderingspost.

Det florerer med selvhjelpsgrupper og smerteskoler. Vi må våge å stå i egen smerte. Ja ERRU GÆR`N jeg står da for FAEN meg i den hver dag, skulle gjerne latt noen andre stått i den for meg. Blir eitrende lei av alle disse oppfordringen og innleggene. Vi har kommet for for langt når vi må ha disse gruppene, vi har kommet for langt når vi må melde oss på stress ned skole, mind fullness og you name it. Vi har skapt et samfunn som skaper syke mennesker. Hvor ble det av turen i skogen? Det er mindfullness det. Blåturen til fjellet, hengekøyeturen?

Nei jeg vil leve så harmonisk så godt jeg bare kan, med sykdommene, i smertene og uten smerten. Jeg mediterer hver dag, gjør min yoga og går mine små turer med og uten hunder. Drar på blåturer med mannen dit nesen peker. Det er mindfullness for meg.

Ha en solrik fredda

Toivosdattra var kanskje litt irritert, men smilet er ikke langt unna.

#migrene #cluster #ansvarforegenhelse #blåtur #livssituasjon #livet

0 kommentarer

Siste innlegg