Hva skulle man ha gjort uten Prosjektene sine? Viva la Vevhula

Reklame | https://arnika.no

God tirsdag ettermiddag. 

Det har vært en super tirsdag. Jeg og hunden Alice har vært i vevhula på Fabrikken. Vi ruslet bort i finværet i dag og det var deilig i solen og finværet. Det begynner og renner fra tak og drypper fra trær og faktisk renner i gatene. Våren er den beste årstiden. Da våkner moder jord opp igjen etter en lang vinter. Spesielt denne vinteren, for den har vært ekstra hard. Krokusen har faktisk tittet frem ved muren på huset vårt og det var deilig å se.

Det var deilig å se vevkjerringene igjen også, har savnet dem. Synes det er lenge siden vi var i Spania sammen. Det er det jo ikke, men 3 uker er lenge det, når vi er vant til å snakke sammen hver dag. Jag har det så fint sammen med dem og de er en vitamininnsprøyting i seg selv. Elsker de to der, jeg synes jeg har kjent dem hele livet mitt, i alle fall i et tidligere liv. Tror vi må ha vært søsken i et annet liv. Det er viktig for meg å ha disse prosjektene mine, for kreativitet er medisin. Jeg får brukt hodet mitt. Tusen takk jenter for at dere ble med på dette prosjektet : VIVA LA VEVHULA 

 Alice og jeg har storkost oss, ja kanskje ikke så mye Alice, bildene nedenfor sier vel hvem som koser seg mest. Jeg ler meg ihjel av den bikkja. Hvis blikk kunne drepe liksom…. .. 

Hvor lenge skal du sitte der??? Jeg stirrer deg i senk. Hun har kjempe mye mimikk denne hunden, og jeg er så glad i å ha henne rundt meg. Jeg savner min gamle gode Storm som jeg måtte ta farvel med i vinter. Han var mye hund, men du verden så mange fine år vi hadde sammen.

Storm var alfaen i den store hundeflokken i familien vår. Jeg kommer fra en hundefamilie og han var en trygg god gutt, men det var viktig å vise han hvem det var som bestemte. Jeg merker det på helsen min at jeg ikke er så mye ute og går turer lenger som jeg var når jeg hadde hund. Derfor er det godt å låne disse hundene som trenger litt sosialisering av og til. Jeg tror det faktisk er like viktig for meg at Alice er her. Så nå er Alice her og synes det er sååå gøy å være på vevhula på fabrikken i Løkkegata.

På lørdag den 14.04 har vi åpen dag i vevhula, grunnen til det er fordi det er Busmodagen og det skjer mye i og rundt fabrikken. Vi holder til i kjelleren på Fabrikken og har inngang ved Rambøl (på nedsiden mot Mjøsa, Løkkegata og ikke i bakgården på Fabrikken). Vi har en rød dør.

Dette bildet er tatt innenfra og mot Løkkegata. Vi vil nok ha noen prosjekter å selge. Kanskje ikke så mye veving enda, men noe strikking og nålebinding. Hvis du ikke ønsker å kjøpe noe så kan du jo komme inn å se hvordan vi har det og slå av en prat. 

Håper dere alle vil få en fin natt og vi blogges i morgen.

Rita Helmi

Jeg håper dere har vært ute i det fine været og nytt solen. D vitaminer er veldig viktig. Vi som bor her i dette landet langt oppe mot nord får ikke nok av det. Jeg tar D vitaminer i alle måneder med R i. Omega 3 tar jeg hele året. Jeg som har passert 50 år tar også Vitamin A, B, C, E og Kalsium. Grunnen til det er at det er bra for hud, hår og skjelett. Du kan ta en pille og ta en pille med alle disse vitaminene og mineralene iMEN gå til legen din og få en blodprøve så du ikke blir  overdosert. Er du lur, så bestiller du hos arnika.no, gi opp min terapeutnøkkel 211350 og du vil få 10% på alle dine kjøp. De leverer på 1 – 2 dager.

https://arnika.no

 

#prosjekter #vev #håndtverk #husflid #venner ##hunder #Sol #vitaminer #åpendag

0 kommentarer

Siste innlegg