Syk Du? Du ser jo så bra ut…

Reklame | https://arnika.no

 

God morgen på tirsdagsmorgenen godtfolk. Natten har vært tåelig bra, grunnen ser jeg jo når jeg ser ut. Det er vakker sol. Dette tegner til å bli en bra tirsdag, med flott sol og jeg tror jammen at solen kommer til å varme litt i dag. Selv om snøen ligger og mye minner om vinter, så er det vår, det er en nydelig tid vi går i møte. Jeg har akkurat spist frokost og jeg er like imponert over meg selv hver gang jeg klarer å komme meg opp kl 0730. I dag skal jeg ta med hunden Alice til vevlokalene jeg deler med to venninner i Fabrikken. Jeg skal kose meg med litt veving, men jeg må nok huske å legge inn noen hvilepauser…. Ha ha, det er jeg god til.

I dag surrer tankene rundt et tema som jeg vet mange sliter med og jeg har skrevet noe om det før, men det er et tema som jeg alltid kommer ut for. At jeg alltid føler at jeg må forsvare at jeg syk, at jeg er uførepensjonist i en alder av 52 år. Grunnen til at jeg startet denne bloggen var slike bemerkninger. Den bemerkningen som svei aller mest var av en helt ukjent person. Kommentaren kom fra en dame, noe eldre enn meg, på venteværelse hos legen. På venteværelser kommer folk i prat, i allefall jeg. Her kom vi i prat pga forsinkelser, hun spør hvorfor jeg var der og jeg som er møkkalei av slike spørsmål, svarte som sant var at jeg var syk. En annen ting er jo at det er man jo gjerne på venteværelse på legekontoret….

Det var ikke spørsmålet jeg reagerte så mye på, det var reaksjonen til damen.: “Syk du? ” Du ser jo så bra ut”. Igjen denne fantastiske måten å være ufølsom og uhøflig på. Ja jeg kaller det det. For det er ikke noe hyggelig å høre synes jeg. En annen ting, dette har da ingen noen ting med. Er det slik at vi som har usynlige sykdommer/diagnoser må se ut slik som vi føler oss? Det er jo ingen som krever at en som har et amputert ben skal gå uten protese, er det vel? De gangene jeg må bruke krykker, får jeg spørsmål om jeg har skadet meg, nei jeg har ikke det, jeg er fortsatt syk, men akkurat nå trenger jeg krykker…. 

Men jeg må bare innrømme at jeg i perioder har sluttet å ha på meg make up, for jeg må jo ikke se for bra ut. Men vi er som alle andre vi liker å pynte oss. Hvis jeg har en drita dårlig en dag og må ut døra så pynter jeg meg kanskje litt ekstra. For det hjelper faktisk litt. Når jeg ser litt bedre ut, så føler jeg meg kanskje litt bedre.

Så JA alle uvitne, jeg er SYK og jeg ser pokker så BRA ut med og uten sminke  .

 

Kos dere på tirsdagen, kom dere ut i sola i dag og få dere D vitamin, for det får vi for lite av i dette landet langt mot Nord. Hvis du ikke rekker å nyte solen så kan du handle litt hos anrika.no, men husk at du kan oppgi min terapeutnøkkel som er 211350, da får du 10% på alle dine kjøp.

På bildet nedenfor er en probiotika som jeg har begynt med som inneholder både AE, D,C og Kalcium. Jeg er veldig fornøyd med den. Magen fungerer fint. Når magen er glad er jeg glad.

https://ar

anika.no

 

#vitamin #vår #huflid #håndtverk #Uvitenhet #åpenhet #Diagnoser #Vår #Sol

 

 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg