Mandag morgen blues, husk vitaminene mot vårslappheten og ikke minst allergi medisinen. Pollensesongen har startet

Reklame | https://arnika.no

God morgen på mandagsmorran der ute. Slik ser man altså ut på mandags morgenen før man har fått gjespet. Jeg sliter litt om natta, har det med å våkne etter noen timers søvn pga smerter og da er er det vanskelig å få sove igjen. Av og til tror jeg at jeg sover, men jeg gjør nok ikke det, jeg er et sted mellom søvn og våken tilstand. Jeg ønsker heller ikke å begynne med sovemedisiner igjen, eller tunge smertestillende. Nå har legene funnet en kombinasjon med medisiner som virker ganske bra, så nå klarer jeg meg nesten uten sterke smertestillende. Jeg sier nesten, for jeg bruker de ikke hver dag, jeg bruker de nesten hver dag. Men det er lite, for i fjor sommer brukte jeg seks sterke smertestillende daglig og da mener jeg STERKE smertestillende. Når jeg nå har bestemt meg for å være helt uten filter for å vise dere hvordan dette er, livet mitt, med opp og nedturer innestengt i denne kroppen som bestemmer så mye over meg, så skal jeg viser dere forretten før morgenkaffen.

På bildet ovenfor er morgendosen. Jeg tar til sammen 7 tabletter. Den som ligger opp på esken tar jeg 3 stykker av. Jeg er glad det er blitt færre av de sterke smertestillende, men det er eventuelt medisinen min og de har jeg ikke med på bildet, da hadde det også vært med migrene sprøyte sammen med de smertestillende. På bildet nedenfor er kveldsmedisinen.

.

Kveldsmedisinen min trenger jeg heldigvis bare å ta tre tabletter ved siden av astmaihnnalaasjonen og nesesprayen. NB: alle dere som er allergikere, husk på å begynn med allergimedisin, pollensesongen har begynt selv om lite minner om våren. I lang tid trodde jeg at det var varmen som gjorde at pollensesongen startet, men som mye annet så styret denne av lyset. Or og Hassel er i gang. Men spredningen blir ikke så ille når det er så kaldt for oss. Det blir ikke så eksplosjons artet. Men ikke drøy med det.

Så der var jeg ferdig med morgenmedisinene og er ferdig med morgenbadet, har kommet meg i sofaen og ser kanskje litt annerledes ut. Jeg er glad i sjalet mitt og de røde brillene. Nå kan jeg slappe litt av før jeg tar formiddagsluren med hunden Alice ut i regnet.

Noe annet jeg er blitt flink med når jeg er så mye syk, er å ta vitaminer og mineraler. Det er jeg flink med hele året. Grunnen til det er at jeg ofte blir liggende på soverommet og jeg mister matlysten når jeg har så mye smerter. Da er det viktig å få vitaminene inn på annen måte. Jeg handler mine vitaminer gjennom https://arnika.no og er storfornøyd med dem.

https://arnika.no

De har gode produkter og har kjapp leveranse. Som naturterapeut har jeg en terapeut nøkkel der og den kan du kan oppgi hvis du vil bestille varer gjennom dem og du får 10% på ditt kjøp. Nøkkelen du oppgir er; 211350

Noe som er veldig viktig å få i seg er probiotika og omega fettsyrer. Her i huset er vi veldig flinke til å spise fet fisk, men jeg drikker tran ved siden av allikevel. Omega er viktig for å få hodet til å virke, det er viktig for kroppen til å fungere, ja det er viktig for hele kroppen. Probiotika må jeg ha fordi at jeg har en tarm som ikke fungerer i det hele tatt. Som Naturterapeut mener jeg at alt begynner i fra tarmen, noe som legene ikke helt er enig med meg i, men jeg har utrolig mye allergier og jeg hellig overbevist om at floraen av sunne tarmbakterier er i veldig stor ubalanse. Dessuten kjenner jeg min kropp ganske så godt. Det må du alltid huske. Du er den som kjenner din kropp best. Jeg er i alle fall blitt ekspert på min etter å ha vært syk siden jeg var 11 år og har dratt på den siden da. Men du verden så mye jeg har lært og du verden så mye jeg har stått i og du verden så mye humor og utprøvinger. En ting vet jeg i alle fall, man kan ikke slutte å leve for det, man tar vitaminene og krummer nakken, smiler,  går videre og ser frem mot neste blåtur. 

Kjenner jeg lengter tilbake på blåtur til de finske sjøene når jeg blar tilbake i bildene fra sommeren i fjor. Finske skogene og Karelene og nydelig vær. Det er godt å se tilbake på når det er mye snø og kroppen lengter til varmere tider

Nå ønsker jeg dere alle en god mandag og husk at det er når det er som mørkest, det er da du kan se lyse best. Det er ikke når det er lyst du ser det klarest.

Rita Helmi

#vitaminer #mandagmorgenblues #pollensessong #smerter #blåtur

0 kommentarer

Siste innlegg