Snart på beina igjen

 

God fredag til dere alle der ute. 

Nå er det en uke siden vi var på verdens flotteste middelalderfestival på Hamar. Jeg koste meg stort. Vi hadde nydelig vær og fikk virkelig demonstrert plantefarging denne gangen. Ikke bare med garn, men også med klær. Noe som var veldig gøy. 

Jegvisste jo at jeg ville få en reaksjon etter helgen, men ikke at den ville bli så kraftig. Jeg har sovet nesten hele uka. Kroppen vil ikke reagere. Jeg klarer rett og slett ikke helt våkne., men heller ikke sove ordentlig. Det er en rar følelse.

Det blir kanskje slik som dette bildet her som best kan forklare det. Min mann sier at slik vær er vakkert, man må gjette hva som er bak skodda. Mens jeg sier at det ligner det jeg har i hodet..tåkehodet… bomullshode. Samtidig begynner resten av kroppen å skrike. Nervesmerter i bena, leddsmerter, den uendelig løpingen på toalettet fordi ingenting sitter og den forbanna migrenen. Ikke en dag uten den kniven som stikker inn igjennom øyet. Så har vi jo pollen  som gjør at alt renner.

Men samtidig innimellom slagene så har jeg vært litt våken, jeg har klart å nålebundet ferdig sokkene til Kai. De har jeg nålebundet i et stykke. Noe som gjør sokken mye mer fleksibel enn tubesokken

 Jeg har også, begynt på et design av noen tøfler, de skal jeg legge ut bilde av  når de ferdig. Jeg har også begynt på noen sitteunderlag som en dame har bestilt av meg. Veldig bra jeg får gjort noe i allefall. Og det er veldig bra jeg får bestillinger 😊

Jeg har en egen side på Facebook som heter Rita Laakso, den handler om Rita?s husflids- og håndtverksartikler. Der ser du litt mer hva jeg holder på med og  det legges ut bilder gjennom hele prosessen. Det går også å kjøpe og bestille. Det går selvfølgelig an å gjøres gjennom melding her på bloggen også.

 

God fredag til alle sammen, og takk for at du stakk innom.

 

#blogg #side2 #flesthverdager #kronisksyk #fatique #ms #me #syktarm #husflid #håndtverk #

4 kommentarer
    1. Kjempegodt å lese at du hadde det fint på Hamar 🙂
      Huff, kjedelig når man er kronisk syk. Sliter jo selv med kronisk betennelsesreumatisme i leddene mine, og får betennelser i hæler, ankler, håndledd, albuer og skuldre. I tillegg til artrose i begge håndledd.
      De sokkene var kjempestilige 🙂
      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Helene: jah det var den forbasket vektskåla. Denne gangen syntes jeg det var verdt det. Det var så utrolig fint. JEG badet i MJØSA. Det har jo ikke jeg gjort på mange år ?.
      Andre ganger ikke så veldig lurt. Nå er det bare å prøve å følge denne vektskåla resten av sommeren ???

    3. Uff, utrolig kjedelig at du ble så langvarig kjei.. jeg lå mandag og tirsdag, oppe igjen onsdag og så rett ut igjen i går. Er kjedlig. Driver hele tiden å tenker på den der vektskåla. Er det vært det. I dette tilfellet ja, men iblant ikke…ønsker deg bedre dager fremover Rita, det fortjener du❤

Siste innlegg