Sommer, fest i nabolaget, fest på stranden, torden og Hunden Alice !!

Nydelig solnedgang fra min veranda, men jeg hørte jo ingen torden. Det hørte hunden Alice.
 
God søndagsmorgen !!
 
Det er deilige #sommerdager vi har og vi nyter været, koser oss og slapper av. Dørene står vid åpne og det er bare fryd og gammen alle steder. Folk er glade, sola varmer kroppen og vi varmer oss opp etter en lang og tøff vinter med mye snø. Det er sykler, skateboard og you name it. Vi bor jo i byen. Ja vi bor i byen og heldigvis er ikke denne byen så stor som andre byer.og området jeg bor i er veldig rolig og stille. I går kveld så trodde jeg Hunden Alice hadde blitt borte. Jeg lette etter henne alle steder, men fant henne altså ikke noen steder. Lette alle steder, ropte også. Det var så varmt at jeg hadde oppe alle dører slik at all myggen kunne fly gjennom huset. Huset mitt blir enormt varmt om sommeren. Vi har ikke tatt ut leire isolasjonen mellom etasjene og byttet den ut med nymotens isolasjon, og når sola står og varmer den hele dagen. Jah, da blir det bakerovn, derfor gjennomtrekk i hele huset. Jeg husker jeg klaget en gang til en på Kreta om at jet ikke hadde air conditioner og han sa “what´s the problem, open the windows”. Så jeg åpner the windows.
 
Så tilbake til de deilige varme sommerdagene og at folk er glade og hva som følger med dem. Jo, vi er ute på terrassene, vi griller, vi bader og vi fester. Dette er jo ikke Hunden Alice noe særlig glad i. Hun har hatt noen opplevelser med høye lyder i Oslobyen som gjør at noen sikringer i hjernen kikker feil. I tillegg så var det et tordenvær som jeg ikke oppfattet, men det var ikke langt unna, det.var rundt Vingrom/Biri. Selv om ikke jeg oppfattet det, så oppfattet en sart hundehjerne som er redd for alt som smeller og skramler og som reagerer på lavtrykk. Anyway, bikkja var som sunket i jorda. kunne ikke finne henne noen steder. Trodde virkelig hunden var stukket langt av gårde. Men da måtte hun gått forbi meg på stua og det hadde hun da virkelig ikke gjort.
Jeg lette høyt og lavt, under senger i kriker og kroker. Men ikke i aller kriker og kroner tydelig vis, for her fant jeg henne. I skapet mitt. Det var en liten gløtt på døra, den hadde hun fått opp litt mer og hun hadde lagt seg opp på alle skogene mine. Der var det fint å ligge. 
 
 
Så når vi skulle legge oss til natta, ryddet jeg unna alle sko og la inni senga hennes slik at det ble litt bedre for henne å ligge der. Joda, hun har sovet bedre enn meg. Jeg ble vekket av et lite Alice nuss klokken 0630. Nå er det visst på tide å stå opp
 

Ha ,en god søndag der ute alle sammen. Hilsen fra hunden Alice som ser ut til å ordne seg og fra Toivosdattera som er litt trett i øya, men er glad for at du ser innom.

 

#søndag #sommer #sol #blogg #side2 #flesthverdager #kronisksyk #husky #alaskiahusky #helg 

 

2 kommentarer
    1. poesimylife: Enn så lenge så får hun roe seg i skoskapet mitt ? V i får se hva vi gjør hunner verdens beste hund, bare veldig redd absolutt alt..
      Jah satser på neste treff. Det gleder meg at du hadde en god opplevelse ??

    2. hahaha ja hun fant seg virkelig en ny soveplass.
      Dakar….
      Håper at dere finner et godt hjem til henne, om dere ikke beholder henne selv. Det er sikkert ikke greit for henne å bo i Oslo, når hun ikke tåler støy. Jeg har selv en hund som reagerer på støy. Hun er 8 år og jeg har hatt henne siden september. Synd at du ikke fikk blitt med på treffet, da det var meget hyggelig. Kanskje det passer seg bedre neste Bloggtreff 🙂

Siste innlegg