Tilbake etter en super musikk opplevelse i Hamardomen

På toget ned til Hamar fredagskveld, vi skal på konsert med Frode Fjellheim i Hamardomen. Lurt å ta toget mot å kjøre egen bil. Er jo ikke langt mellom byene. 

God søndag

Jeg er tilbake etter en super musikkopplevelse i #Hamardomen fredag kveld. Jeg trodde jo ikke jeg skulle kommet meg dit, ble så dårlig på dagen, men her jo en innebygd stahet og en mann som mener jeg har godt av gode opplevelser. Og min nye treenighet tarm/hjerne/kropp akse – det å spare på gode opplevelser så vil  hele Rita få det mye bedre. Selv om hele gårsdagen ble tilbragt i sengen under ett laken, så var den dagen også noe bedre enn andre slike dager. Jeg klarte faktisk å spise noe mat og jeg klarte faktisk å få i meg noe drikke. Dagen i dag er heller ikke så ille, jeg klarte å komme meg ut av sengen før klokken 12 og jeg har klart å begynne på ett av mine sitteunderlag. Så det ser ikke så halvgalt ut.

Du lurer sikkert på hvorfor jeg utsetter meg for dette, når jeg blir syk av det? Det er for å få de gode opplevelsene med seg. Jeg fikk en fantastisk musikkopplevelse. Jeg elsker joik. Jeg elsker all musikk, bare den er god, men spesielt joik. Jeg har jo skrevet om det før, røttene mine. De finner jeg bl.a i joiken og mine samiske røtter. Det er viktig for meg å finne disse gode lommene, det er viktig at jeg vi har noe gode opplevelser sammen, min mann og jeg. At det ikke bare blir sofakroken og soverommet. Jeg tror treenigheten (tarm/hjerne/kroppaksen) da vil fungere fult og helt en vakker dag.

I dag klarer jeg ikke helt å konsentrere meg, men det gjør jo ingen ting. Jeg har det jeg kaller hjernetåke. Jeg holder på med 100 ting samtidig. begynner på en ting, fortsetter på med noe som er halvgjort og avslutter en tredje ting. Det er sikkert ikke helt bra, jeg er ikke helt til stede i meg selv i dag, men er våken og oppe  og nede. Slik som min bestemor Skjåk ville sagt når hun skulle vekket oss. Hun banket med en langkost i kjøkkentaket og ropte ,”unger, nå må døkk må upp og ned”. Nå er jeg “uppe og nede”. 

Jeg avslutter dagens innlegg med Frode Fjellheim og Cantus Nothern Light . Nyt søndagen i solen med god musikk.

 
Ha gode opplevelser der ute og takk for at du tittet innom bloggen min, følg meg gjerne videre.
 
#blogg #flesthverdager #hverdag #helg #sommer #sol #joik #samisk #frodefjellheim #kronisksyk #me #ms #sjøgren #nrf #fatique #migrene #side2
 

 

7 kommentarer

Siste innlegg