Dyrlege dag. Trening for både hunden Alice og Toivosdattera !

Reklame | https://members.com/no/campaign/fashionable-street-wear/k1803767?filter=gender:woman

God Torsdag kveld Godtfolk !!

I går startet dagen ganske tidlig. Jeg hadde jo ikke trodd at jeg skulle komme meg ut og på møte, men det gjorde jeg jo. Det var forfriskende rått  og  grått på Vignesbrua. Etter møtet var jeg hjemme og plukket opp Hunden Alice. Noe hun var veldig glad for. Da var jo solen kommet, og i går varmet den ganske så godt.

Vi ruslet jo bort på vevhula og Hunden Alice kan jo vegen godt selv nå. Og i går eksponerte jeg henne for skysstasjonen. Det er en plass Hunden Alice ikke er så veldig glad i. Derfor var hun veldig glad når vi kom oss ned på kjente og kjære plasser hvor det er litt mer rolig. der det er skog og Mesnaelva bruser nedenfor, for nå har den begynt å bruse.

Her på bildet smiler hun fint, for her har vi kommet på kjærlighetsstien. Dette er etter hun er blitt eksponert for stasjonen og før skolebarna  slutter på skolen. Vi gikk nemlig hjem når skolebarna sluttet på skolen, så hun ble eksponert for barn alle steder. Da smilte hun ikke så mye.

På vevhula slo hun seg til ro, jeg fikk vevd litt og jeg begynner nå se en ende på den 10 meter lange løperen. Det er godt at hun har slått seg til ro på vevhula. På vevhula liker hun seg inni vevene og på teppene. Vi har ikke renning på alle vevene enda, men det kommer snart.

Vi har renning på tre store og en liten vev. Jeg sitter på den lille veven. Vi er i ferd med å få renning på en av de store over helgen. Det gleder jeg meg til. Jeg holder på å rive filler til det. Det går i olastoff og blå farger. Skal gjøre litt røffe verandaputer som det ikke gjør noe om det kommer litt hundehår på. Hos oss må det være litt røffe ting. For her i huset er det verksted i stua. Her spikker vi, vi lager buer, kister, strikker, nålebinder og you name it. Vi bruker huset vårt kan du godt si. 

Ja det var gårsdagen. Det ble en tidlig natt, jeg var jo oppe før Djevelen kunne banne på flatmark i går, og det betydde også at jeg var i seng før sola gikk ned (nesten). Det betyr at jeg også sov i hele natt. Jeg er også kommet inn i en periode med forferdelige magesmerter og diaré, men det er slik som følger med disse diagnosene mine. Da er det bare å spise probiotika. 

I dag har hunden Alice og jeg virkelig fått god trening. Hunden Alice har fått eksponeringstrening og jeg har fått trent… Hunden Alice har vært hos Vetrinæren. Hun liker slett ikke det. Hun er redd for menn. Men i dag fikk jo Vetrinæren  lov til å undersøke henne uten at hun var bedøvd. Jeg sier bare stort HURRA for ABC dyreklinikk på Lillehammer, de er bare supre der. Hunden Alice har dessverre dratt på seg noen parasitter og nesemidd. Det blir altså 4 uker uten nærkontakt med andre hunder. Pappas hund Stella Polaris må nok også da behandles for det samme. Det blir nok tøffe tak for disse to damene som er vant til å se hverandre jevnlig. Men det skal vi nok klare 🙂 

På veg hjem fra veterinæren gikk vi hjem gjennom skogen. Det var veldig fint syntes hunden Alice, for det var veldig mange gode lukter der. Spesielt akkurat der det var gått rådyr. Skogen er fin nå om våren, for det kommer så mange gode lukter frem.

Når vi kom ut av skogen hadde vi jo verdens beste utsikt, men snøen var vanskelig for Toivosdattera å balansere på. Hunden Alice syntes at det var deilig å komme i snø igjen. Det er godt med en vask av snute og kropp. Jeg måtte jo le, de er jo rare disse hundene. De elsker denne snøen, de baser seg og vasker seg. Det er deilig å se dem.

Det var så fin utsikt, jeg har ikke gått der siden i fjor høst sammen med Storm, og det er rart å gå der nå. Men hunden Alice liker

det like godt som Stormer´n gjorde. Jeg er så stolt av henne i dag. Hun var så flink og jeg har vært veldig flink. Det har vært en utrolig tøff dag. Gikk til veterinæren, og det er kjempe bratt bakke fra meg til han. Så gikk vi gjennom skogen og snøen hjem. Jeg kjenner nå at jeg er super trett, har jo ikke hvilt i dag.  Nå skal jeg jo gå å legge meg snart.

Det jeg gjorde når jeg kom hjem var å se i skapet mitt, jeg har jo ikke noen vår klær, så jeg bestilte noen klær fra members.com. Gleder meg til jeg får dem. Skal legge ut bilder når jeg får dem 🙂

Nå må dere ha en riktig god natt. Jeg skal sove godt

Toivosdattera

#blogg #hverdag #sosialisering #flesthverdager #vår # abcdyreklinikklillehammer ##lillehammer #visitlillehammer #visitnorway #trening #helse #husflid #håndtverk #Vev #looming #skog #forest

0 kommentarer

Siste innlegg