Kjære Gud du glemte å fullføre jobben din for noen og 50 år sia!

God onsdag kveld. Buorre ekhet, 

Jah, Jeg er kjempefornøyd. Ny onsdag, ny sprøyte, nytt ledd. Nå har jeg jo fått leddbetennelse mellom skulderleddet og kragebensleddet. Det er et ledd der også skjønner dere. Og der gjør det jammen skikkelig vondt å sette sprøyte, der er det trangt. 

Mandag dro jeg fra pappan og henta søstra. Pakka Hunden Alice inn i bilen, for hun måtte jo få lov til å være med til byen og hente mamman sin. Hunden Alice

.

hadde gått og ventet på mamman sin allerede i to dager. Jeg var jo så dum at jeg sa at hun kom. Så da var det jo bare å putte henne i bilen. Jeg vet ikke helt sikkert hvem det er som ser mest oppjaget ut av oss. Hadde jeg gapet så hadde vi vel kanskje vært likedan 🙂

Jeg dro fra verdens beste utsikt. Den er jeg jo vokst opp med. På jordet gikk vi opp skispor om vinteren og trente til skoleskirennet, Vingrom Olympiaden og Jørstamorennet. Det var de tre store. Det var gildt å bli olympisk mester, men det gildeste var at vi hadde innmarsj til stadioen (du kan skimte nedi i Vingrom), vi hadde plakater som vi bar. Jeg kommer fra Toppen og noen fra en plass som het Korea, så var det Burma osv. Det er plasser i Vingrom. Ja også kom det noen og tente den olympiske ild. Dette var store greier. Vingrom De holder på enda, Jeg tror det var noe som kom i gang etter at Håkon Brusveen vant i Squaw valley og de har holdt på i over 50 år. Jeg tror jeg var 2 år første gang jeg var med og da leide jeg vel mora mi rundt skolebygningen tror jeg. 

Gårsdagen min er gått i svart, jeg klarte ikke å våkne igjen. Det tok nok litt på og være hos faren min. Selv om jeg ikke gjorde noe spesielt, så sov jeg ingen ting. Jeg stod opp i går i ti tiden, men krøp i seng igjen klokka 11 og våknet igjen rundt klokka 0800 i dag. Jeg var så sliten, det er så merkelig at kroppen bare melder seg helt ut. Så Gud du glemte noe, du glemmer å fylle på litt englestøv her. jeg trenger det av og til.

I dag fikk jeg en super overraskelse i posten. Jeg har så flott slektning som bor i Rovaniemi. Han er sønnen til kusinen min. Han lager belter og han har laget et belte som skal være på min Gákti/kofte, og nå kom det et belte som jeg kan bruke hver dag på bukse.Det er bare så lekkert. Konjakfarget og det går i hvitt og .

sølv. Jeg skal bare bruke belter som er laget av Ari heretter. Det er helt nydelig.

I morgen skal jeg bare slappe av. Skal ikke til noe lege. Skal ikke gjøre noe spesielt. tror jeg. Jeg skal hvile armene…..Ha ha jah det klare nok jeg….NOT

Så lenge Gud glemte noe når han eller hun skapte meg og har glemt å fylle etter så klarer jo ikke jeg det heller…. men jeg kan jo prøve som Jacob Sande sa

ETTER EN RANGEL;

I morgon vil eg byrja på eit nytt og betre liv,
-trur eg.
Eg skal aldri gå på fylla meir og skjera folk med kniv,
-trur eg.
Eg skal aldri skråla visar meir i laddevinsrus,
men synge åndelege sanger i Zions bedehus,
-trur eg.

Alle kvinnfolk som eg møtar skal eg sky som bare fan,
-trur eg.
Og gå vyrdeleg forbi dei som ein nybakt kappelan,
-trur eg.
Eg skal sitte som ein munk i ein misjonskone-ring,
og drikka kaffe medan drøset går om andelege ting,
-trur eg.

Det skal ingen meir få sjå meg når det lir til høgste natt,
-trur eg,
koma ruslande på heimveg utan stivety og hatt,
-trur eg.
Eg skal legga meg når grisen går til kvile i sitt bol,
og stå opp når hanen flakser og gjel i morgonsol,
-trur eg.

Ja, i morgon skal eg byrja på den gode veg som sagt,
-trur eg.
Taka striden upp mot kjøtet og den heile develsmakt,
-trur eg.
Men i dag lyt det få vera, for eg er so spøkje tyrst
at eg må ha eit ølkrus til å leska meg på fyrst,
-trur eg.

Jacob Sande

 

Toivosdattera som samtaler litt her nå

 

#blogg #side2 #helse #helse #revmatisme #me #fibromyalgi #fatique #ms #artrose #flesthverdager #hverdag

3 kommentarer

Siste innlegg