Fuck this world, ikke et minutt med søvn, takk skal du faen meg ha (unnskyld utrykket)

Jeg hadde altså tenkt å skriv et strålende god morgen innlegg i dag. Ha ha, joa, er i strålende humør…..NOT. I natt har jeg som sagt ikke fått ett minutts søvn. Det er samme hvordan jeg har prøvd å ligge. Det har vært høyre skulder som har vært verst, men jammen bestemte den venstre seg for å være med å gjøre livet surt. Dessuten når jeg ikke får sove slik, så virker ikke synet mitt heller som det skal. Da hjelper det ikke med progressive briller heller. Da blir det dobbeltsyn uansett om jeg bruker briller eller ikke. 

Nå har jeg drukket en tønne kaffe, vært ute en tur med Hunden Alice. Sitter egentlig og venter på at klokka kan blir så mye at vi kan gå en litt lenger tur og jeg kan gå og legge meg og hvile formiddagshvil. Det som er farlig nå hvis jeg sovner skikkelig, er at da sover jeg hele dagen og det kan jeg jo ikke, for da får jeg ikke sove til natten igjen.

Morsomt med disse skuldrene nå, klarer ikke å løfte armene helt over hodet og da blir omkretsen liten for ei dame på en og halv meter.  Tror ikke vegen er lang til et varmtvannsbasseng og en Sauna nå. Alt verker og jeg trenger å få denne kroppen til å mykes opp. 

Jeg er vant til at denne kroppen min protesterer mot meg hele tiden, det har den gjort siden jeg var 11 år, men nå begynner jeg å bli sliten av den. Jeg prøver og late som ingen ting, smile og le. Prøvd å skille meg fra den, men når det blir så slitsomt som nå, så blir det vanskelig “å skille seg” fra kroppen sin. Jeg har sagt det mange ganger. Hodet og kroppen passer ikke sammen. Nervesmertene er veldig vonde og det er vondt å ha klær på kroppen. Jeg kan jo ikke tygge smertestillende som “Kongen av Danmark på pose”. Magen og tarm fungerer heller ikke. Når noe stopper og fungere stopper alt. Det er bare å øke kortison tablettene igjen for fjerde gang. Lurer på hvor lenge jeg skal bruke den dosen. For tiden tar jeg altså 8 tabletter morgen og 3 tabletter kveld. Inhalasjonssprayen regner jeg nesten ikke med, og heller ikke nesesprayen. Men jeg tar det også morgen og kveld. AHHH, nå roper jeg litt høyt her altså.

Det spørs om jeg pakker kofferten og drar en liten tur og besøker Alice. Ikke Hunden Alice, for hun er her, er det noen som blir med?

Ha en god søndag der ute!

Toivosdattera som er drittrøtt og drittlei i dag!!

 

#blogg #side2 #høst #flesthverdager #helse #kronisksyk #helg #livet #wonderland #revmatisme #søvnløs #fatique #kaoskontroll #kaos #søvn

 

9 kommentarer

Siste innlegg