Jeg blir litt overgitt nå Regjeringa nå skal begynne å rote med noe som våre mødre kjempet frem for sine døtre og barnebarn.

I 1978 ble abortloven endret slik at den ble selvbestemt innen utgangen av 12. svangerskapsuke (Lov av 13. juni 1975 nr. 50 om svangerskap).  Min mor var i mot abort, men fortalte at hun skrev under at det skulle være selvbestemt rett til selvbestemt abort. Jeg husker jeg spurte hvorfor hun skrev under dette i 1978 når hun selv var i mot. hun svarte; “jeg ville at mine to døtre skulle selv få bestemme selv”. 

Noe jeg syntes var veldig framsynt av min mor på den tiden. Jeg er selv født i 1965, jeg hører ikke til høyresiden politisk, jeg hører til på venstresiden og jeg har gått mye i 8.mars tog. Det spørs nok om jeg vil stille opp igjen i år igjen. For nå er jo virkelig denne Regjeringen villige til å begynne å røre denne loven som så mange kvinner og menn har kjempet frem at jeg tror vi igjen må frem på barrikadene. Jeg er virkelig redd for at man vil merke økning av abortpille hvis man rører abortloven. Jeg skjønner heller ikke hvordan to liberale partier som V og Frp kan selge seg for å samarbeide med KfF. De som ikke vil ha skatter og avgifter og streng alkoholpolitikk. Eller KrF kan samarbeide med Frp som har den liberale alkoholpolitikken og det menneskesynet de har. 

Jeg liker ikke det jeg hører, Jeg blir helt oppgitt over alle disse uttalelsene. Erna, før kunne jeg i allefall høre litt på deg, nå kommer det bare vrøvl ut av munnen din.

https://www.dagbladet.no/kultur/krf-vil-ha-totalforbud-mot-abort/70435952?fbclid=IwAR2zjZTmRwijR4fbdAlN7-yGlJ2r9uYwogkiwj3MnflzLYLwT1bFTEUnaBY

 

 

 

#Blogg #side2 #side3 #flesthverdager #ikkerørabortloven 

4 kommentarer
    1. Jeg bruker stemmen min, men med partier som strekker seg mer enn et gammelt ballskinn, så pleier det å gå filleveien. Fanesaken som har avgjort mine valg, blir kastet på dynga i forsøk fra partiet til å selge seg inn hos andre, rett og slett går til sengs med fienden.

    2. Mye rart i politikken om dagen. Før var det liksom et parti som fikk styre, fordi FLEST folk mente de hadde rett. Nå er det folk fra ALLE retninger omtrent, som SAMMEN blir til noe som skal styre…OG egentlig har fåtall ment at DE er de rette…Men være med å styre skal de få lov til uansett… Hm..

Siste innlegg