En hel natt med søvn er ingen selvfølge.

God tirsdag

Høsten har kommet med alle de utfordringer den kan by på. Og utfordringene i år er jo at denne høsten er like rar som sommeren er. Bildet over er tatt i hagen min. Det er en agurkurt som har tenkt at det er på tide å komme igjen. Det er jo ikke akkurat tiden for det nå, men temperaturen svinger altså fra frost til nesten 20 varmegrader og plantene blir helt sprøe de også, ikke bare jeg. 

Som dere sikkert har forstått så er Hunden Alice på besøk igjen. Hunden med sitt utrolige morsomme kroppsspråk. Hun kan ikke bli misforstått i det hele tatt og hun vil ut på tur hele tiden, kan altså ikke få nok av det. Noe som kan være en utfordring for “tante” Rita. Spesielt når jeg skal ha gjort andre ting også. Jeg er jo ikke noe god til å balansere mellom aktivitet og hvile. Men det blir noen turer da. Hun blir med meg i vevhula og det er gøy, for hun har slått seg til ro der.

I går kom vi oss ut i skogen hele gjengen og det var deilig. Vi koste oss og det var deilig høstvær.

Vi var ved et gammelt teggelverk i skogen på vestsiden av Mjøsa, det vil si det ligger ikke på Lillehammer siden. Det må være minst 100 år gammelt. Vi har vært der før når vi har gått tur med hundene.

Alice koser seg stort i skogen og det var deilig å se. Hun er en litt engstelig hund, og reagerer på høye mørke menn. Kai er rimelig høy og mørk og hun er litt redd han når vi er hjemme. Men når vi er ute og går tur er hun slettes ikke engstelig for han, da kan til og med Kai få lov til å leie han. Det fikk han i går. Jeg har nemlig kuttet salat uten å følge med på kniven og en glad hund og denne tommelen passet ikke helt i går.

Jeg holdt ikke helt øye med kniven og klarte å kutte tuppen av tommelen og det blør enda. Slik går det. Ikke se på de du snakker med når du kutter salat, se på kniven.

Da vi kom hjem fra skogen var Toivosdattera helt skutt og sa til Hunden Alice at nå måtte jeg gå og legge meg og hun var klar med en gang. Jeg var nok litt sen. Noe hun viste med sitt tydelige kroppsspråk

HÆÆ? kommer du ikke snart??

Hun er bare helt utrolig. Jeg liker så godt å ha henne. Kjenner at jeg savner å ha hund. Men de dagene jeg er skikkelig syk og ikke kommer meg ut i det hele tatt er ikke noe greit og da er det godt at jeg ikke har noe dyr. Spesielt når jeg bor i en by. Det er ikke godt for hunden. Det har jeg kjent på i mange år. Så jeg tror nok jeg bare får låne dem.

 

Ha en god tirsdag der ute

Rita

#Blogg #side2 #høst #flesthverdager #helse #hund #utpåtur 

4 kommentarer
    1. Kjempefine bilder, og kjempekoselig med besøk av hunden. Hun var nå kjempefin da <3 🙂
      Godt at du fikk sovet i natt. Av og til kan sjmertene i leddene mine være kjemepvonde, og jeg må opp for å sette meg. De nettene jeg er så stiv i hælene må jeg stå opp, og da fyller jeg på en bøtte med varmt vann for å sette føttene mine opp. Tar opp i litt eterisk olje i lavender 🙂
      Ønsker deg en kjempefin tirsdagskveld <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Helene Cecilia: Hei, Jeg har hatt en brukbar dag i dag. Håper du også har hatt det. Har nok mye med at jeg har fått sovet i natt. Har vært nesten hele dagen borte på verkstedet som jeg har sammen med to andre damer. Vi går da frem og tilbake, samt at jeg er en liten spasertur midt på dagen med Hunden Alice (hun heter jo ikke hunden, bare Alice 😉 ). Så jeg får jo beveget meg litt. Men etter en slik dag er jeg helt skutt.

Siste innlegg