Helgen har vært stein hard, det er som jeg har frontkollidert med et lokomotiv

God mandag morgen

Jeg har det ikke så veldig bra for tiden, høsten har slått ned i meg som en bombe. Selv om det er fint vær ute, så er det ett eller annet i denne kroppen som reagerer på ett eller annet. Autoimmune lidelser altså…kroppen går rett og slett til angrep på seg selv fra alle kanter. 

Heldigvis har jeg fått besøk av Hunden Alice igjen og da må jeg komme meg ut noen turer i løpet av dagen. Hun er ganske tydelig når hun skal ut nemlig, hun har et ganske tydelig kroppsspråk

Som for eksempel de gangene hun halvsitter/ligger i stolen og med hele seg sier i fra at nå er hun klar til å gå ut en tur. Ganske artig i grunn. Hun er en morsom hund. Vi øver på å stå i Hundegården nå og det går kjempefint, for hun har fin oversikt over veien. I dag tidlig stod hu hele 1 1/2 time der. Det var jeg som sprakk og tok henne inn, hun satt og hadde det fint og nøt utsikten.

Nå er det virkelig alvor, her er det like før hunden Alice dytter meg ut av sofaen. Nå er tålmodigheten snart over. Hun er en “talende” hund med mye mimikk. Jeg ler meg i hjel mange ganger.

Nå er det kjeeeedelig og snakkingen har begynt, det kommer lyder ut av henne og hun begynner dyttingen. Nå er det bare å pakke seg ut og gå. 

Vi er klare til å komme oss ut i skogen nå og hun sitter fint i stolen og venter. Det er nydelig vær i dag og jeg gleder meg. Selv om jeg har en kropp som ikke spiller på lag med meg, klarer jeg som sagt å komme meg ut med henne. Jeg savner Storm veldig og jeg synes det er godt å komme meg ut. Når jeg har vært ute med henne hviler jeg litt. Gode ting er å ha noen å rusle med en god venn. Det er ikke dumt å ha en slik, selv om man er dårlig til bens. Da må man ut,selv om det er små turer.

Det er god å kunne bli sett i mørket
 

God mandag til alle der ute

Toivosdatter

#høst #blogg #høst #flesthverdager #helse #me #revmatisme #ms #sjøgren #fibromyalgi #side2

2 kommentarer
    1. Fantastisk stilig hund, tydelig språk der ja. Kan det være en i overkant god sommer som skal gjøre at høsten er så mannevond, spesielt i år. Aldri før har det svingt så fort mellom galt til verre og de gode stundende er få. Brøt vel faktisk ut i ren forferdelse i får kveld, da endelig smertestillende gjorde jobben sin, – AAH! Endelig litt lindring!
      Håper som alltid du får det noe bedre, kanskje Alice kan gi deg noen gode hunde-energier 😉

Siste innlegg