Opp, ned og opp igjen

Reklame | https://ritahelmitoivosdatterlaakso.selz.com/

Buorre Beaivi.

God torsdag ettermiddag.

Når høsten banker på så betyr det ofte en berg og dalbane tid for folk som er kronisk syke. Spesielt hvis de er slike som meg, som har noen autoimmune sykdommer og reagerer på skiftningene i været. Høsten kan være en prøvelse og spesielt i år. Denne høsten kom som kastet på. Akkurat som vi fikk sommer uten vår. Vi hadde en deilig sommer, tre måner med sommer mellom 20 – 30 varme grader. For oss med slike kropper var det fantastisk. Jeg kunne til og med bade. Men så kom jo høsten, før om årene har jeg kjent at den er på vei. Men nå var det fra å bade til rett i seng. Som fra 1 m snø til sommer. 

I dag har jeg ligget store deler av dagen, men har klart å være oppe også. Jeg klarer å gjøre noe når jeg sitter her i denne sofaen. så jeg har klart å filte litt. Det ble en bueskytter til hest i dag.

 

Jeg er veldig fornøyd med den.Jeg kaller den for Bueskytteren. Egentlig skulle jeg gjort så mye annet, slik som å tørke støv, støvsuge og vaske huset mitt. Huset mitt hadde hatt godt av det. Det hadde astmaen min også. Jeg har bare ikke kropp og energi til slike ting, det blir som å springe 60 meter´n og jeg orker ikke helt det nå. Glad jeg klarer å gjøre litt og det er jo derfor jeg holder på med dette husflidsarbeidet, jeg må jo gjøre noe.

Ønsker dere en god torsdag der ute.

Rita Helmi

 

#blogg #høst #kronisksyk #flesthverdager #me #fibromyalgi #colitt #helse #nrf #revmatisme #artritt #husflid #håndtverk #handmade #side2

2 kommentarer
    1. Helene Cecilia: Hei Celcilia. Ja, Autoimmune sykdommer er noe dritt. Men det er i grunnen alle sykdommer. Jeg har lært meg å leve med mine etter alle disse årene, selv om jeg gråter store tårer når kroppen finner ut at den skal påføre meg mere smerter og tap av frihet som jeg kaller det. kroppen blir som et fengsel. Jeg pleier å si at jeg har noen diagnoser som gjør meg syk i perioder – desverre er de periodene blitt veldig lange. Jeg var inne på din blogg og så at vi har et par diagnoser som er like. Jeg synes det er bra du skriver om det, det må til for at mennesker skal forstå oss. Det eneste de legger merke til er at vi blir borte av og til og det er når vi er syke – ellers merker de det nesten ikke på oss. Takk for at du skriver blogg 🙂

Siste innlegg