Bungee jumping og Zip – line gjennom fossen i Lom !

Etter gårsdagens ekspedisjon med sparkesykkel, http://toivosdatter.blogg.no/1530005249_hunden_alice_og_jeg_har_vrt_p_ville_veier.html , så har hunden Alice og jeg kommet frem til at vi skal ta tilværelsen litt roligere. Eller jeg har kommet frem til at jeg skal ta tilværelsen litt roligere. Til min glede. Er ikke sikker på om hunden Alice er så skrekkelig glad for det, men heldigvis er det veldig varmt, veldig tidlig, så hun kan ikke løpe så mye.

 Vi får ta det piano, i alle fall frem til jeg får låne meg mer beskyttelsesutstyr enn bare en sykkelhjelm. Et forlagt ishockey utstyr kanskje? Jeg var nok litt av et syn der jeg raste forbi Lillehammer camping på en forvokst sparkesykkel, med en hund foran,  med litt for stor sykkelhjelm (man kan stille den, men jeg er ganske liten, rager 152 cm over bakken), rak i ryggen, rompa stikkende elegant ut og lettere fleks i knærne. Man tror jo at man er myk og elegant slik man var når man var for noen år tilbake, det tror jeg når jeg raser i vill fart nedover bakkene på ski også. Rettelse; jeg tror jeg raser fort nedover på ski. Det går jo ikke så fort som jeg tror, det rusler litt, for jeg bremser ganske mye – er god til det blitt. Tilbake til gårdsdagens ville ferd. Jeg tror jeg pustet tre ganger på turen; en gang når vi startet, pustet inn, så et par/tre oi oi oi, så ut når jeg fikk kastet sparkesykkelen rundt ved renseanlegget og raste samme vei tilbake, forbi campingen i samme stil med noen oier, og med stor øyne også pustet ut hjemme. Pust inn, pust ut. Rene yoga øvelsen denne sparkesykkelturen – for det var jo en ren balansetrening med pust inn og ut…

JAH ishockey utstyr med ryggskinne og hele pakka er tingen, uten skøyter da….

Nei jeg tror Bungee jumping, Zip-line gjennom fosser osv. som har vært på top 10 lista er strøket. Det er for såvidt også en del annet.. som hull i navelen. Det skulle jeg ha når jeg ble 40, men så ble jeg 40 og utsatte det fordi magen skulle blir flat igjen. Nå ler jeg skrekkelig høyt for meg selv her, fordi den blir jo ikke det.. Flat altså..Det er liksom noen ting man ikke gidder lenger. Det å få flat mage er en av dem, så det ble elegant strøket av lista – dessuten gidder jeg ikke påføre kroppen min ting som gjør vondt. Jeg har alt for vondt i den fra før.

Tilbake til dagens ekspedisjon. Vi måtte forbi noen gravemaskiner og det var vanskelig nok det for hunden Alice som er redd for alt mulig, men hun greide det også hun. Gravemaskinene var ikke det verste, men det hun er reddest for, er de høye mørke mennene som er i dem. Nå ler jeg litt igjen, jeg kunne jo også fortalt henne en historie eller tre om dem også….men de historiene kan hun. Disse mennene var veldig snille og hun klarte seg veldig bra.

Det ble ikke lange ekspedisjonen i dag for Hunden Alice og meg, men vi klarer oss veldig bra for det hun har en stor hage å være i hele dagen. Hun blir jo veldig lat hun også når det er så varmt som nå. Det er vel litt ønsketenkning fra min side, men jeg liker tanken.

Hunden Alice har god utsikt over eiendommen når hun sitter øverst i hagen. Den er veeeldig bratt nemlig og sitter der av og til, men hun liker seg best på verandaen for da ser hun best hvem som kommer og går. Jeg kjenner på kroppen i dag at den ikke fikk noen spesielt med søvn i natt. Fullmåne snart og jeg er som ulven, sover lite ved fullmånetider. Jeg er et krepsebarn og et følelsesmenneske så jeg reagerer kraftig på disse greiene. Men jeg begynner jo å bli vant til disse tingene – har jo vært slik i hele mitt liv. Etter noen våkenetter kryper jeg inn i krepseskallet mitt og blir der en liten stund, så kommer jeg frem igjen.

Selv om man er et julibarn så er jeg veldig glad i våren som årstid. Det er deilig å se at Moder Jord våkner til liv og alt begynner å gro til liv igjen, etter en lang kald vinter. Våkne opp igjen etter en lang dvale. Det er godt, se blåveisen komme og når hvitveisen dekker skogbunnen da er alt fullkomment. 

Så du skjønner jeg er nok mer den filosofiske typen og ikke en adrenalin junkie, http://toivosdatter.blogg.no/1530033185_jeg_en_adrenalin__junkienot_.html

Nå er jeg kommet hjem i stuen min, nyter utsikten, foran dette vinduet har jeg løst mange floker. Både tankemessige floker og floker av garn 🙂

Jeg skal koke meg en god kopp kaffe, se litt på vikingskjorta jeg skal sy til en venn også får jeg besøk av en sjamanvenninne og vi skal ha en veldig flott dag med tromming, healing og renselse.

 

Ha en god onsdag kos dere i solen – nyt den og takk for at du stakk innom,  kanskje du blir med meg videre?

 

Hilsen Toivosdattera som nyter dagen

 

#blogg #side2 #flesthverdager #sommer #sol #ethundeliv #sjamanistiskforbund #helse #kronisksyk #julibarn 

 

9 kommentarer

Siste innlegg