Det var drit vondt, men nå er det gjort. 3 mnd til neste gang.

Hmm, jah denne damen ser jo skikkelig opplagt og sprudlende ut. Juhu liksom. Men jeg er glad altså, glad for at jeg er ferdig med denne omgangen med botox injeksjoner. Nå skal jeg bare vente noen dager så begynner de å virke. Det skal bli deilig å våkne opp uten hodepine. Jeg skulle kanskje sagt at jeg hadde skikkelig vondt nedover halsen også ser jeg på bildet :D, ler litt akkurat nå, har nok strukket mye hals i mitt liv. Må jo gjøre det jeg som rager halvannen meter over bakken : )

Dere synes sikkert jeg er dum som spøker om slikt, men jeg er nødt til å ha litt selvironi i alt dette, hvis ikke jeg hadde hatt det, så hadde jeg blitt småsprø. Slik som jeg sa til nevrologen min i dag når hun sa at hun syntes at det var jo litt for dumt at akkurat jeg skulle få denne tarmbetennelsen. En sykdom som hun nesten ikke hadde hørt om en gang. Nei, ikke jeg heller hadde det… og ja, jeg er enig med henne, jeg har ikke helt lyst til å samle på disse diagnosene, jeg synes i grunnen at nå holder det.  “Hører du det kropp, nå holder det, ingenting mer å samle på, nå er det nok.” Jeg tror ikke denne kroppen lutter noe særlig øre. Den gjør som den vil. Den ligner litt på eieren sin, hun gjør litt som hun vil hun også.

Jah, 3 måneder til neste gang. Jeg mister snart oversikten over alle timer jeg løper til leger og sykehus. Alle prøver og alt som skal gjøres, hvilke resepter og medisiner som skal og må taes. Det er godt de (leger, sykehus og apotek) holder rede på meg. Jeg vil egentlig bare slappe av og fungere så best jeg bare kan og nyte så godt jeg bare kan av det som jeg kan nyte uten at jeg skal bli syk jeg, og det er jeg heldigvis blitt bedre og bedre på.

Plutselig sier det litt stopp og da må jeg bare høre litt etter hva denne kroppen prøver å fortelle meg, jeg er litt tunghørt (det var en lege som foreslo et høreapparat en gang- har ikke begynt med det enda), men jeg lytter bedre og bedre. Og til bedre jeg lytter til bedre går det. 

Eller som min bror sa en gang. Ja det er noen som er litt tunglært her ser jeg…..

Ha fortsatt en god mandags ettermiddag, nå tar jeg hodet mitt med på puta og sover ettermiddagen inn der. Nyt varmen og sommeren.

 

Hilsen Toivosdatterea som takker for at du stakk innom og håper du blir med meg videre

 

#blogg #side2 #kronisksyk #migrene #clusters #flesthverdager #sommer #sol #syktarm #nrf #fibromyalgi #sjøgren #artrose #me #ms #fatique

8 kommentarer

Siste innlegg