Midt i natten

Reklame | Rita Laakso

Mens jeg sitter og venter på at vaskemaskinen skal bli ferdig (holder på med toving for meg), så holder jeg meg i aktivitet med Kautokeinotøfler. Det er fra boken Arne & Carlos favoritter og mønsteret er inspirert fra vevde bånd fra 1944, skallebånd fra Kaudokeino for menn . Jeg strikker de i Drops Alaska. Arne & Carlos har brukt vamsegarn. Det blir spennende å se hvordan de blir når de blir tovet.

Jeg strikker de i størrelse large, lager de selvfølgelig til en mann siden mønsteret er inspirert fra vevde skallebånd fra Kautokeino for menn. Tenker at kanskje det blir til mannen her i huset hvis han vil ha dem, eller det kan bli en fin gave, eller så blir de på nettbutikken min. Det er mange muligheter. 

Det er gøy å lage noe, jeg er ikke laget slik at jeg sitter rolig uten noe i hendene. Det klarer jeg ikke. Jeg har alltid noe i hendene. Slik har jeg alltid vært, det er jo litt rart, selv om jeg har laget en lue en dag så føler jeg jo ikke at jeg har gjort noe spesielt, men egentlig er jeg jo ganske produktiv.

Da får jeg gå å se litt til maskinen i kjelleren, skal bli morsomt å se hvordan de også blir når de er ferdig filtet. Det er bestillingsverk. Skal ta bilde av dem og vise dere etterhvert.

dette er sitteunderlag med motiv fra den Samiske mytologien. Det er maderakka med Juksakka, Uksakka og Sarakka. 

Ha en fin natt, hilsen Toivosdattera som bare stakk en liten tur innom

 

#blogg #side2 #unikesitteunderlag #fleshverdager #husflid #håndtverk #sommer #tovedetøfler 

6 kommentarer

Siste innlegg