I dag er det feiring og stor ståhei

God lørdagsmorgen der ute!

I dag er det stor feiring. I dag skal vi i noe som heter voksenbursdsg. Mitt eldste barnebarn feirer 7 årsdagen sin. Bestemor har dundrende hodepine, men lar ikke det stoppe henne når hun skal feire barnebarna. Tenker vel at jeg håper det roer seg litt før vi drar til Oslo, men uansett så må det bli feiring. 

Jeg husker når jeg var barn, jeg hadde bare en feiring og det var på selve dagen. Jeg hadde aldri noen barnebursdag. Grunnen er jo ganske enkel fordi jeg har bursdag 4.juli. Jeg trodde alle flagget for meg, helt til noen forklarte at vi hadde en kronprinsesse som hadde bursdag på samme dag. Jeg sendte kort til kronprinsesse Sonja (i dag dronningen) og inviterte henne på bursdagen min til og med.

Så i dag skal vi på bursdag og feire barnet som vokser seg til. Hun gleder seg for hvert år hun blir større. Vi ønsker at hun skal beholde uskyldigheten lenge. Vi vet hva som venter henne der ute og ber en stille bønn om at hun ikke skal ha det for travelt med å komme dit.

Tiden går så fort. Vi vil gjerne ha de små så lenge som mulig. Så nå skal denne bestemora ta «hue» under armen   og dra til barnebarnet sitt og nyte disse få årene de vil være sammen med oss.

Ha en god lørdag der ute, nyt solen og nyt hverandre.

hilsen Toivosdattera som er glad du tittet innom

 

#blogg #flesthverdager #bursdag #barnebarn #sommer #side2

4 kommentarer
    1. Gratulere så masse til barnebarnet. De vokser raskt 🙂 Håper at hun får en koselig familiebursdag.
      Så gøy at du er født på Dronning Sonja sin dag. Da flagger de for deg hvert år 🙂 Jeg er født på min mormor sin dag, og det er gøy. Datteren min kom 6 timer for tidlig til å bli født på kvinnedagen og sin mormor sin dag. Men det er ikke alltid det klaffer. Egentlig hadde jeg termin på hennes bror sin 2 årsdag. Men hun kom en uke for tidlig.
      Kos deg masse med barnebarnet og bursdagsfeiring <3

Siste innlegg