Morgenstund på Domkirkeodden

Reklame | https://middelalderfestival.no

Høvdingfruen koser seg i solen i de stille morgentimer

 

God fredagsmorgen godtfolk 

Høvdingfruen nyter en stille morgenstund i solen før det braker løs her på Domkirkeodden med masse skolebarn. Høvedsmannen (det heter det når man er sjef på båten, men på land bestemmer kona), ligger fortsatt i teltet og sover. Det er stille fortsatt i leiren og det er ikke alle som har kommet enda. Jeg var oppe på toalettet kl 0600 og gadd ikke legge meg igjen. Solen var varm allerede da, så dette tegner til en het dag.

jeg ser jo at jeg bommet litt på innlegget i går, og det jeg prøvde å få frem der var at mennene er på havet (det store mjøshavet) og kvinnene bygger hus.

Mennene er på tokt og kvinnene bygger redet sitt

Domkirkeodden er jo en perle, og vi som da er båtfolk og klorer oss fast i vikingtiden, vi er så heldige at vi har fått denne plassen helt nede ved vannet.

Det ser litt glissent ut før alle teltene har kommet, og litt dumt ut når det står biler her, men du verden så deilig det er når alt er på plass. Men en ting er sikkert. Vi reiser ikke lett, det er noe stæsj.

Vi reiser ikke lett, det er noe stæsj som skal med. 

 

 

Ha en god fredag det ute, kanskje vi sees her på Domkirkeodden? Takk for at du tittet innom her i alle fall. Nyt solen, nyt dagen og nyt hverandre

 

#blogg #sommer #flesthverdager #hamarmiddelalderfestival #side2

10 kommentarer

Siste innlegg