I dag drar vi til årets først festival

Reklame | https://www.facebook.com/events/780054082204204/

Fat flettet i pil, selvfølgelig formet som et skip! I dag drar vi med Vikingskipet Mjøsen Lange til Domkirkeodden på Hamar.

God torsdag i solen

I dag drar vi til Hamar for å weekenden. Det har vært stille fra meg en stund, men det er av kjente årsaker. Jeg forbereder meg til eventyret på #Domkirkeodden denne helgen. Nemlig #Middelalderfestivalen på Hamar. Jag har også hvilt mye, for slike mennesker som må visst det. Jeg er veldig flinke til å råde andre til å følge kroppens signaler, og slettes ikke så flink til å høre på egen kropp. De har vært veldig flinke til å følge meg opp fra lege og sykehus siden siste innleggelse og har funnet ut hvorfor alt renner gjennom meg, men ting tar tid før alt er i vater – det kommer nok ikke helt i vater, men det kan bli bedre og da ser jo alt så mye lysere ut igjen. Heldigvis er jeg skrudd sammen slik at jeg ser lyset best når ting er som mørkest og jeg mener det er lov til å gråte en skvett. Og gråter det gjør jeg titt og ofte, MEN de tårene er det svert få som ser. Jeg forteller om dem, men viser dem sjelden. Jepp nok om det

Hamar, Domkirkeodden, flott vær, gjøgleri og mye folk. Det er godt en stakkar har et telt å trekke seg tilbake i, men det er kjempegøy. Vi holder til nede ved Løtenbygningen. Jah så lenge vi har et vikingskip bør vi jo holde oss nær vannet. Vi har bygget opp en vikingleir der nede, klorer oss litt fast i vikingtiden enda. Der nede kan man få se litt forskjellig av håndverk bli demonstrert, få prøve karding og spinning på håndtein og forskjellig. Salg av forskjellig håndverk har vi også der nede.Hadde vært fint hvis du bor i nærheten av Hamardistiktet om du tok deg en tur til Domkirkeodden i helga.

 

Mjøsen Lange som du kan komme å ro som mannskap med på Domkirkeodden på Middelalderfestivalen i helga

Stor fin sommerklem fra Toivosdattera som er så glad for at du stikker innom. Holder dere oppdatert

 

#hamarmiddelalderfestival #flesthverdager #side2 #blogg #sommer #kronisksyk #viking #klinkbygdtrebåt #

10 kommentarer

Siste innlegg