Flotte Noman Mubashir skal lede årets 17. mai-sending. Det er jeg glad for

Reklame | https://www.nrk.no/ostlandssendingen/1.14047326

Gratulerer med dagen 2018

Noman Mubashir kommenterer årets barnetog i Oslo. (bildet hentet fra nrk.no)

Hei der ute.

I dag sitter jeg også å hoder meg fast, men har faktisk klart å komme meg i dusjen. En av grunnen til at jeg har klart det er nok fordi jeg startet dagen klokken 0730 med en smertestillende. Det går ikke akkurat fort når man er #kronisksyk og har alt snurrer rundt. Igjen jeg er kjempeimponert over alle som har #krystallsyken.

Så til dagens tema. Jeg har delt et innlegg fra nrk.no/ostlandssendingen på min #Facebook side. Det har jeg gjort fordi jeg blir litt oppgitt over mine gode medborgere i dette landet. 

Flotte, fine Noman Mubashir. Jeg er så glad for å se at du skal lede årets #17.mai sending. Du er en av våre kjempeflotte nordmenn som har en fot i forskjellige kulturer. Så flott det blir å se deg i bunad. Jeg har også mine føtter plantet i forskjellige kulturer, de er sågar nordiske disse kulturer som Norsk, Finsk, Samisk og Kvensk. Jeg heier på deg.

Folk er rare. Her blir det stor ståhei hvis de ikke vil integreres godt nok og lære seg språket osv… og gode nordmenn bli….så har vi en som er født og oppvokst i dette landet og ivaretar begge kulturer på en utmerket måte, så er det jammen galt det også. 

Noman er født i Norge og er like norsk som deg og meg. “Han mener det er flere måter å føle seg norsk på, og mener alle bør føle seg inkludert i det norske samfunnet. “

Jeg er helt enig med Noman at vi ikke må si de hele tiden, men vi. Noman har som meg foten i flere minoriteter. Han er født i Norge, men er Pakistansk. Han er muslimsk, men er homofil.

Mens jeg skriver dette innlegget så spiller jeg Jon Henrik Fjällgren sin plate “vi är starka”. Jon Henrik er en Svensk, Samisk – Colombiansk artist og reineier. Han er bosatt i Mittådalens sameby i Herjedalen. Fjällgren er født i en indianerby og ble senere flyttet til et barnehjem i Colombia og har vokst opp i en samisk reindriftsfamilie i Sverige. Han har også sine bein i plassert i flere minoriteter. 

Husk hva kong Harald sa i sin tale i 2016. “Nordmenn er jenter som er glad i jenter, gutter som er glad i gutter,  og jenter og gutter som er glad i hverandre. Nordmenn tror på Gud, Allah, altet og ingenting.”

Kjære Noman Mubashir, jeg er så glad for at du skal lede 17.mai sendingen på #nrktv, og du er skikkelig kjekk i #bunad. Slike nordmenn vil #Norge – i alle fall jeg ha i dette landet her. La oss vise at vi er rause – jeg liker #regnbuen

 

Ha en riktig fin tirsdagskveld alle der ute, nyt #solen og #våren.

Nyt den #samisk #svensk #colombianske #fjällgren sin vakre #joik

Hilsen Rita Helmi Toivosdatter Laakso

 

 

 

 
 
#blogg #flesthverdager #hverdag #vår #sommer #!7mai #regnbue #nrkno #nrk #side2 #kristen #muslim #homofil #samisk #colombiansk #svensk #kultur #minoritet
 
 

 

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg