Her er det fra tårer til glede i dag!

Reklame | https://www.birk.no

 
Dagene går skrekkelig opp og ned for en som er #kronisksyk . En #hverdag for meg er slettes ikke lik, det går opp og ned som en jojo. Jeg får virkelig oppleve at det er #flesthverdager nå. I dag snurrer rommet og jeg kommer ingen veg. Når #hverdagene blir slik så blir #kroppen til et fengsel . Alt kan virke håpløst. Men heldigvis er det #vår og #sol og hjelper mye. I dag har jeg virkelig kjent på det å være helt #hjelpeløs. Jeg har ikke klart å dusje en gang. Jeg må vente til mannen kommer hjem. Når jeg skal ligge å sove, må jeg sitte/ligge. Jeg hadde en telefontime hos legen og han mente at jeg skulle begynne på den medisinen igjen som utløste min diare. En diare som begynte i november….Jeg har grått mine store forløsende tårer i dag, det blir en del skitsnakk og tankegang, så jeg har funnet frem en bok jeg har hatt i bokhyllen en tid.
Kanskje, det er mye man kan lære i disse bøkene her. Viktig å finne ut selv hva man kan. Avkode, avkode, avkode. Mitt mantra er det og jeg skriver kryssord med venstre hånd selv om jeg er høyrehendt. Jeg har høylytte samtaler med mine bestemødre. Du er rar tenker du sikkert – ja jeg er nok litt rarere enn andre, men det er nok flere slike som meg her i landet, flere enn du tror – jeg hadde nok blitt brent på bålet under #hekseprosessen i #finnmark, antagelig stått først i køen.

Tårene har som sagt strømmet litt mye her i dag for det har vært en tung dag og alt snurrer. Jeg har full respekt for alle de som går rundt med #krystallsyke . Men noe lyspunkter er det alltid. Jeg fikk en hyggelig melding av #pilotfrue om at jeg var en av 10 som har vunnet Balancing skin Consentrate. Det blir morsomt å prøve, for etter 7 måneder med at maten renner rett igjennom en og også vekt tap, så er huden blitt utrolig gusten og grå. Den trenger en skikkelig piff den også. Det var det ene lyspunket. Tusen tusen takk Julianne Lyngstad, som kalles #pilotfrue her inne. Du finner henne på http://Pilotfrue.blogg.no eller også på #side2 

Det andre lyspunktet som kom seilende inn i dag, er jo at en av mine feiende flotte nevøer har bursdag i dag. Han har jo rundt tall og blir 20 år. Da må jo tanta skryte Jeg er veldig stolt av disse nevøene mine. De er blitt noen fine gutter, og de to yngste er blitt to fine idrettsmenn. 

Det at de når målene sine er veldig viktig for dem og jeg gleder meg sammen med dem. At “barna mine” er trygge og har det godt er noe av det beste for meg som tante. Den eldste gutten til broren min, broren til dagens bursdagsbarn er 22 år og tok i år fagbrevet med glans. Det har som sagt vært mye fine ting i dag også.

Så var det dette med svimmelheten da…og lese bok og være svimmel, vel det går da slettes ikke så godt sammen. Det passer liksom ikke som hånd i hanske. Jeg ler litt her jeg sitter.  Ikke mye man får gjort altså, nå kommer galgenhumoren ut, jeg får  bare pakke snippeska tenker jeg….er det noen der ute som kjenner på det så slå gjerne følge, jeg tror jeg trenger litt støtte i dit jeg skal nemlig…

 
I mens jeg rusler gatelangs så kan dere jo slappe av og bli Trøllabundin av Eivør  Pálsdóttir, den er bare helt magisk. Det beste av alt er at hun her er gjesteartist  på en utekonsert med #Vamp på fjellgården Stigen i #Aurland, den 10.08.13. Stigen gård er på UNESCOs verdensarvliste fra 2005, og den ligger ved  vakre Aurlandsfjorden.
wsl-KHGe4Kk

 

 

#Blogg #side2 #fertilitet #ufrivilligbarnløs #vår #
 

 

 
 

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg