Fredagsaktiviteten og fredagsunderholdningen på Toivosdattera !

Nesten ferdig med en Asker sokk

God fredagskveld godtfolk.

Jeg er snart ferdig med Asker sokken (den ene), har fått det for meg at jeg skal strikke alle sokkene som er i Nina Granlund Sætre sin bok om sokker fra hele Norge. Det er i denne boken jeg fant Helgelandssokken jeg strikket til nevøen min også, den som har kontstrikk og som er tatt fra mønster som er utstilt på Rana museum. 

Helgelandsokken, kontstrikk på skaftet.

Dagen har gått med til dette her. Det har vært lite aktivitet, jeg har vært litt utenfor døra. Har hatt litt besøk i dag. Ei veldig god venninne har vært her og min kjære Kai har vært her to ganger. Jeg har sovet litt og det er kjempegodt å være et sted hvor man bare kan slappe av uten å ha dårlig samvittighet.

Underholdningen er jo så som så med, men greit nok å ha disse i bakgrunnen når jeg sitter og skriver eller jeg strikker. Det er vel ikke lenge til jeg slår på Netflix tror jeg. Det kjennes ut som det blir lite søvn i natt også. Kroppen min spiller altså ikke på lag med meg. Dette er ikke noe gøy. Det hadde vært fint hvis jeg kunne byttet ut noen deler. Nå er alt så overfølsomt at det er vondt å ha på klær igjen. Det er til og med vondt i tennene, må si at jeg gleder meg til sommer og sol. 

klar for natten, men det kjennes ut som det nok blir dårlig med søvn.

I morgen må jeg prøve å gå meg en litt lenger tur. Komme meg litt i bevegelse tenker jeg. Jeg stivner helt her jeg er, rett her borte ligger vakre Maihaugen. Dit kan jeg kanskje rusle meg en liten tur ta noen fine bilder og få litt inspirasjon.

Nyt helgen der ute 

Hilsen Toivosdattera

 

#blogg #fredag #hverdag #flesthverdager #helg #kronisksyk #sykehus #syktarm #mageogtarm 

4 kommentarer

Siste innlegg